Felul în care arată i-a conferit numele de ,,Fundul zburător”. Dar cea mai mare maşinărie de zbor este gata să dovedească ce poate, la sfârşitul acestei luni, când va părăsi hangarul. Airlander 10 are o lungime de 92 de metri, iar în această vară va realiza şase zboruri pentru a-şi demonstra tehnologia.
Hybrid Air Vehicle, compania din spatele aeronavei, a prezentat detalii despre rutele şi manevrele care vor fi utilizate pentru a pune aeronava hibrid pe traseul său.
Airlander 10 este o combinaţie între un avion şi un dirijabil, fiind cu 15 metri mai lung decât cele mai mari aeronave pentru pasageri din lume. Aceasta va zbura la o altitudine de 1.219 metri, cu o viteză de 74 de km/h
Aeronava va zbura peste zona Cardington din Marea Britanie. Un alt test la care va fi pus Airlander 10 va fi zborul pe o distanţă de 138 de km la altitudinea de 3048 de metri, cu o viteză de 111 km/h.
David Burns, pilotul pentru teste al Hybrid Air Vehicles a afirmat:, Deşi am zburat pentru multe ore în simulatorul nostru interior, avem nevoie de date concrete pentru a ne confirma performanţele şi comportamentul aeronavei”.
,, În timpul zborului, echipa de la sol va primi date de la peste 1000 de senzori de la bordul aeronavei,” a adăugat el. Nava hibrid a fost construită iniţial pentru guvernul american, ca o navă de survolare pe termen lung, dar proiectul a fost abandonat din cauza reducerilor de personal.
Astfel, aeronava a fost modificată pentru a susţine zborurile recreaţionale şi de afaceri, a fost asamblată într-un hangar din aerodromul Cardington, din Bedfordshire.
Aeronava poartă numele Martha Gwyn, numele soţiei preşedintelui de la Hybrid Air Vehicles.
De asemenea, compania a anunţat că a strâns 1,25 de milioane de lire în cadrul unei campanii de strângere de fonduri, după ce a obţinut aprobările de la autorităţile de reglementare pentru efectuarea testelor.
Înainte de a părăsi hangarul, nava va fi supusă unui test de prăbuşire, pentru a testa părţile mobile din sistemul antiderapant care va acţiona precum cel al avioanelor tradiţionale. Un alt test va fi utilizarea celor patru motoare la capacitate maximă pe sol înainte de a-şi lua zborul.
Într-o scrisoare, Nick Allman, directorul programator de la Hybrid Air Vehicle, a afirmat: ,,În curând vom părăsi hangarul, depinde de vreme, şi vom începe ultima fază a testelor la sol. Când testele se vor termina, Airlander va fi gata să îmbarce în primul ei zbor, restul echipei de programatori. Am făcut progrese uimitoare în ultimele cinci luni, va fi o vară interesantă pentru industria aviaţiei.
Conceptul din spatele navei este reprezentat de combinarea tehnologiei utilizate la dirijabile cu aerodinamica avioanelor, permiţându-i să călătorească pe distanţe lungi utilizând o cantitate mică de combustibil.
Una dintre aripi măsoară 9 pe 11 metri, pentru a o umple cu heliu este nevoie de 1,3 milioane de metri cubi (cantitatea necesară pentru umplerea a 15 piscine olimpice).
Într-o declaraţie prezentată de Hybrid Air Vehicles, aceştia afirmă: ,,Zborul este acum autorizat din moment ce au fost completate testele la sol şi documentaţia asociată.”
Airlander va putea survola şi ateriza pe orice tip de suprafaţă, inclusiv gheaţă, nisip şi apă. Va putea sta în aer timp de două săptămâni zburând cu peste 144km/h, la o înalţime de 6,100 de metri în aer, cu o încărcătură de 10 tone. Unele persoane consideră că Airlander reprezintă viitorul în aviaţie, deoarece nu produce atât de multă poluare şi zgomot, precum un avion normal.
Spre deosebire de o navă normală, Airlander nu are o structură internă fixă, dar aceasta devine rigidă în momentul umplerii cu heliu. Materialul utilizat pentru carenă a fost proiectat de Warwick Mills şi asamblat de ILC Dover, compania care creează costumele pentru astronauţii de la NASA.
Vehiculul a atras atenţia datorită aspectului său, după publicarea unor poze pe Twitter, mai multe persoane au comparat forma aeronavei cu un fund uman.
Sursa: Mail Online
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: