Jocul dincolo de pixeli si programare – Smart Nation

04 09. 2013, 15:19

In ultimii ani, conceptul de casual gaming a fost disputat intr-o oarecare masura. Este mentionat in descrierea atator jocuri, incat notiunea este usor ambigua. Insa, daca luam in considerare toate utilizarile termenului casual putem identifica unele elemente definitorii pentru aceste jocuri.

  • regulile si obiectivele trebuie sa fie clare
  • jucatorii trebuie sa poata sa atinge rapid un nivel ridicat de competenta
  • adaptarea la stilul de viata si la programul jucatorilor
  • conceptul jocului este inspirat din viata reala, devenind astfel familiar, usor de recunoscut

A derivat din Solitaire

Se poate spune ca aceste casual games dateaza din 1990 cand Microsoft integra Solitaire in Windows. Mouse-ul, desi aparut in 1981, nu a cunoscut o larga utilizare pana la sfarsitul anilor ’80. Multi inca se obisnuiau/familiarizau cu ideea de a da click pentru a naviga printr-o interfata grafica. Pe masura ce Microsoft pregatea lansarea Windows 3.0., se cautau aplicatii care sa obisnuiasca oamenii sa utilizeze mouse-ul si sa ii aduca mai aproape de sistemul de operare. Au gasit calea prin Windows Solitaire, putand fi considerat cel mai utilizat joc din lume. Din punct de vedere al partidelor jucate, al orelor consumate (timpului alocat) si al numarului de jucatori, Windows Solitaire a devansat orice alt joc, de la Doom la Grand Theft Auto. Potrivit programatorilor desemnati in a crea o noua versiune a jocului pentru Windows Vista, Windows Solitaire este cea mai utilizata aplicatie Windows.

Mecanismul jocului

Game designer-ul are o serie de atributii in procesul de dezvoltare al unui joc. El stabileste si monitorizeaza directia creativa a jocului de la stadiul de idee pana in faza de lansare. Precum un regizor de film, si game designerul este responsabil pentru stabilirea si mentinerea liniei creative, lucrand indeaproape cu artistii, programatorii si producatorii, pentru a lansa un joc. Aici regasim sarcini specifice de la brainstorming asupra conceptelor, pana la stabilirea regulilor si stadiilor jocului.

Sarcinile game designer-ului:

In mare, game designer-ul este responsabil de conceptul si viziunea unui joc. Insa ceea ce face parte efectiv din munca sa zilnica se traduce prin:

  • munca in echipa
  • identificarea conceptului
  • stabilirea regulilor
  • precizarea specificatiilor jocului si aplicatiei
  • asistarea implementarii
  • testarea jocului
  • slefuirea/imbunatatirea conceptului
  • stabilirea nivelurilor jocului

Citeste continuare pe SmartNation.ro

Smart Nation este platforma unde tehnologia va inspira pe voi toti. Sa va imaginati, sa inovati, sa creati!

Intra pe SmartNation.ro daca vrei sa fii informat in legatura cu noile gadget-uri, dar si pentru a putea afla cum functioneaza, ce fac si cum iti pot imbunatati viata de zi cu zi.