C8 Laviolette – dimensiuni
Inaltime 1,245 m
Lungime 4,185 m
Latime 1,880 m
Greutate 1,070 t
Motorizare Motor V8 la 90°
Cilindree 4.172 cm3
Putere 450 CP
Cuplu 480 Nm
Tractiune spate
Cutie de viteze manuala, 6Æ1 trepte
Acceleratie 0-100 km/h 4,2 sec
Viteza max. 306 km/h
Pret aprox. 240.000 euro
C8 Spyder – dimensiuni
Inaltime 1,080 m
Lungime 4,185 m
Latime 1,880 m
Greutate 1,000 t
Motorizare Motor V8 la 90°
Cilindree 4.172 cm3
Putere 400 CP
Cuplu 480 Nm
Tractiune spate
Cutie de viteze manuala, 6Æ1 trepte
Acceleratie 0-100 km/h 4,5 sec
Viteza max. 300 km/h
Pret aprox. 215.000 euro
Constructorul olandez beneficiaza de una dintre cele mai vechi traditii automobilistice. In 1898, Jacobus si Hendrik-Jan Spijker, manufacturieri de trasuri in Amsterdam, realizau primul lor automobil, propulsat de un motor furnizat de catre Benz. Cei doi au dezvoltat in continuare aceasta latura a afacerii, inregistrandu-si compania sub numele Spyker, pentru a inlesni o penetrare mai facila a pietelor externe.
Printre momentele de referinta, putem aminti aparitia, in 1903, a modelului Spyker 60HP, recunoscut ca prima masina de curse cu sase cilindri si tractiune integrala permanenta. Cu toate ca modelele incepusera sa fie recunoscute pentru calitatea deosebita a realizarii, in 1925 Spyker a incetat sa le mai produca.
Noile Spyker au reusit sa preia spiritul si traditia anilor de inceput, devenind in scurt timp unele dintre cele mai exotice aparitii din segmentul select al supersportivelor.
25 de unicate
Filosofia Spyker presupune nu gasirea unor clienti pentru masinile sale, ci realizarea de automobile dupa specificatiile si dorintele clientilor. Fiecare exemplar este unic si poseda un numar mare de reglaje individuale. In anul 2002, au fost produse doar 25 de exemplare, fapt ce a conferit posesorilor acestora un inalt grad de exclusivitate.
Ideea de masina construita in jurul soferului se pastreaza si dupa vanzare, orice operatiune de reglare ramanand marcata in fisa tehnica si individualizand si mai mult exemplarul respectiv. Caracterizata de o constructie lejera si de un design pur, in care compromisurile nu isi gasesc locul, Spyker C8 este o sportiva de doua locuri, cu motorul pozitionat central si cu sasiul din aluminiu
Panourile caroseriei sunt realizate tot din aluminiu, partile frontala si posterioara deschizandu-se complet, pentru accesul fara dificultate catre toate subansamblele mecanice. Nici un artificiu, nici o concesie Pe langa functia practica – aceea de reglare facila in caz de nevoie –, sistemul garanteaza si o satisfactie enorma in momentul in care privirea ii intalneste componentele, realizate cu aceeasi grija pentru detalii precum exponatele dintr-un muzeu.
Indiferent daca privesti motorul, prizele de aer, jantele, sistemul de evacuare, suspensia reglabila sau sistemul de franare, poti identifica imediat o sete de perfectiune rar intalnita chiar si in cercul restrans al manufacturierilor. Toate detaliile sunt de natura sa scoata la iveala pasiunea soferului pentru automobilul ideal, la care sistemele inutile si cocoloselile nu isi gasesc locul, obisnuitele artificii, care au tendinta de a accentua caracterul prietenos al masinilor sport din ziua de azi, lipsind cu desavarsire.
Scurta, dar foarte activa implicare aviatica din timpul primului Razboi Mondial si-a pus amprenta pe designul multor elemente din exterior si interior. Acesta din urma este cat se poate de spartan, dar posibilitatile sale de personalizare sunt nelimitate. Totusi, exceptand duritatea sasiului, nu exista alte elemente de siguranta pasiva decat, fireste, centurile in patru puncte. Subtilele linii si suprafete curbe ale caroseriei nu ezita totusi sa dezvaluie performantele brutale de care este in stare bolidul.