Home » Știință » Bugatti Veyron » Pagina 2

Bugatti Veyron

Publicat: 23.08.2007
A fost odata ca niciodata, ca de n-ar fi fost nu s-ar fi povestit, o masina care ii provoca ameteli teribile oricui se gandea la ea. Pentru ca tot ce se spunea despre masina respectiva parea complet rupt de realitate si aproape imposibil de crezut. Ce pacat ca au fost atat de putini cei care au vazut-o cu ochii lor

FACTS


Date tehnice

Dimensiuni
Inaltime – 1,206 m
Lungime – 4,380 m
Latime – 1,994 m
Greutate – 1,730 t
Jante – 20 inci – fata-spate
Anvelope – 265/30/20 – fata, 335/30/20 – spate
Frane – discuri ventilate
Motorizare
Motor – W16, turbo
Cilindree – 7.993 cm3
Putere – 1.001/6.000 CP/rpm
Cuplu – 1.250/2.200-5.500 Nm/rpm
Tractiune – integrala
Cutie de viteze – secventiala, 7 rapoarte
Acceleratie – 0-100 km/h 2,9 sec
Viteza max. – 406 km/h
Pret aprox. – 1.100.000 euro

 

Cam asa ar suna inceputul povestii care il are ca personaj pe Veyron. Dar noi stim astazi ca nu avem de-a face cu un basm, desi, doar cu putin timp in urma, masina de 1.001 cai-putere nu era mai reala decat personajele din 1001 de nopti. Dar, intr-o lume in care visele devin cu usurinta realitate, masina aceasta a devenit palpabila.

Peste un milion de euro…

La ce lume ma refer? La cea a multimilionarilor, desigur. Pentru ca trebuie sa stai pe o gramada de bani ca sa te numeri printre fericitii ei posesori. Si trebuie sa fii si un pic nebun ca sa investesti peste un milion de euro intr-o masina. Da, ati vazut bine! Exista si cateva optionale, de pilda diamante, care pot decora ceasurile de bord, caz in care suma trebuie suplimentata substantial. Stiu ca cifrele sunt „de speriat”, dar nu e cazul sa cedati asa de repede, pentru ca abia acum incep lucrurile cu adevarat importante.

…si 400 de km pe ora
Bolidul parcurge prima suta de metri in doar trei secunde, iar primele trei sute – in paisprezece! Viteza maxima depaseste 400 km/h. Acest fapt este insa aproape gratuit, pentru ca, in afara unui lac de sare din Statele Unite, care ar prafui inutil pretioasa bijuterie, nu ai unde sa atingi o asemenea viteza. Si apoi, la 400 km/h, cum sa te mai vada cineva din afara? O concluzie rationala ar fi aceea ca ai cam platit milionul degeaba, dar ce barbat gandeste rational cand vine vorba de supermasini? Eu, in nici un caz. Asa ca privesc Veyron-ul ca pe o incredibila realizare. Pentru ca, o data cu el, a prins aripi una dintre marcile de legenda din istoria automobilului, ale carei produse au fost luate mereu drept etalon in materie de rafinament, fiabilitate si calitate. Meritul ii revine tot grupului Volkswagen, responsabil in egala masura de revigorarea Lamborghini si Bentley.

Grozava, dar un pic cam grea

Dupa o serie de concepte spectaculoase, a sosit si lansarea oficiala, care, cum era de asteptat, a uimit pe toata lumea. Masina are un aspect izbitor, pe langa liniile futuriste figurand si cateva tuse care amintesc de modelele de acum sapte decenii. Potrivit reprezentantilor grupului, toate detaliile se apropie de perfectiune si aproape nimic nu a fost lasat la voia intamplarii. Singura „scapare” a inginerilor a fost, poate, depasirea cu 130 de kilograme a masei totale urmarite. Aceasta ar fi trebuit sa fie de 1.600 de kilograme, obiectiv ce s-a dovedit imposibil de atins, cu toate ca la constructia vehiculului s-au folosit numai materiale high-tech.
Propulsorul este si el o adevarata opera de arta. E vorba despre un motor de opt litri, cu saisprezece cilindri, care respecta arhitectura in W, deja incetatenita la Volkswagen. Puterea enorma are ca sursa suplimentara patru turbocompresoare, cuplul de 1.250 Nm fiind disponibil pe o plaja larga de turatii. Cutia de viteze are sapte rapoarte si permite schimbarea acestora in mai putin de 0,2 secunde, tractiunea facandu-se pe toate cele patru roti. Anvelopele au fost special concepute de Michelin pentru a rezista vitezei extraordinare, fiind echipate si cu un sistem ce permite reglarea presiunii in timpul mersului.

La anul, in aprilie
Concentrarea deosebita pe care o solicita o masina cu asemenea performante a impus instalarea la bordul ei a unui sistem de comunicatii intre sofer si pasager similar celor folosite in competitii. Totusi, nu-mi imaginez un reprezentant al vreunei familii regale din Europa occidentala comunicand in casti cu sotul/sotia, in timp ce se deplaseaza la un bal de binefacere. Insa, cu prilejul lansarii de la Monte Carlo, s-a precizat ca exista deja o lista de precomenzi, livrarile urmand sa inceapa in luna aprilie a anului viitor. Va ispiteste ideea?

Foto: Bugatti

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Curiosul drum al Japoniei, de la modernizare la război
Curiosul drum al Japoniei, de la modernizare la război
Ceva ciudat se întâmplă cu oamenii care nu mai merg la biserică, au observat cercetătorii
Ceva ciudat se întâmplă cu oamenii care nu mai merg la biserică, au observat cercetătorii
Povestea spărgătorului de nuci
Povestea spărgătorului de nuci
Celebritate, psihiatrie și control. Cum a fost distrusă actrița Frances Farmer de Hollywood și de sistemul psihiatric
Celebritate, psihiatrie și control. Cum a fost distrusă actrița Frances Farmer de Hollywood și de sistemul psihiatric
Curiozități Surprinzătoare Despre Smalț: Ce Impact Are Asupra Sănătății Tale? (P)
Curiozități Surprinzătoare Despre Smalț: Ce Impact Are Asupra Sănătății Tale? (P)
ARCMEDIA își consolidează portofoliul producțiilor video: Dan Capatos se alătură echipei CANCAN începând cu ianuarie 2026!
ARCMEDIA își consolidează portofoliul producțiilor video: Dan Capatos se alătură echipei CANCAN începând cu ianuarie ...
J.K. Simmons, actorul cameleonic care domină cinemaul de autor și blockbusterele
J.K. Simmons, actorul cameleonic care domină cinemaul de autor și blockbusterele
De ce vorbim singuri? Beneficii, explicații științifice și ce spun specialiștii
De ce vorbim singuri? Beneficii, explicații științifice și ce spun specialiștii
Stimularea unei singure proteine crește durata de viață și încetinește îmbătrânirea
Stimularea unei singure proteine crește durata de viață și încetinește îmbătrânirea
Test de cultură generală. Care este animalul cu cea mai puternică mușcătură?
Test de cultură generală. Care este animalul cu cea mai puternică mușcătură?
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Țara din Uniunea Europeană cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din Uniunea Europeană cu cele mai supraevaluate locuințe
Cum arată viața pentru adulții care încă nu au plecat de acasă
Cum arată viața pentru adulții care încă nu au plecat de acasă
De ce petrecerea de Crăciun la birou este, de fapt, tot muncă
De ce petrecerea de Crăciun la birou este, de fapt, tot muncă
Una dintre cele mai sângeroase organizaţii care provoacă teroare de peste 150 de ani: „Ei sunt, de fapt, urmaşii maimuţelor”
Una dintre cele mai sângeroase organizaţii care provoacă teroare de peste 150 de ani: „Ei sunt, de fapt, urmaşii maimuţelor”
Cum să mâncăm tot ce vrem de sărbători fără să ne fie rău?
Cum să mâncăm tot ce vrem de sărbători fără să ne fie rău?
Cea mai veche clădire din Anglia a fost construită în urmă cu 15 secole și încă mai este folosită
Cea mai veche clădire din Anglia a fost construită în urmă cu 15 secole și încă mai este folosită
Care sunt cele mai periculoase jucării de Crăciun și ce riscuri există pentru copii?
Care sunt cele mai periculoase jucării de Crăciun și ce riscuri există pentru copii?