Bulbul centralizeaza informatia olfactiva, permitandu-ne, intr-o prima faza, sa asociem un anumit miros cu o imagine. Aceasta informatie este transmisa in cel de-al doilea segment, cel asa-zis constient, situat in cortex, care recunoaste mirosurile si elaboreaza, de-a lungul intregii noastre vieti, un adevarat catalog olfactiv. Biologic, nimic nu deosebeste nasul unui parfumier de cel al unui individ oarecare. Potrivit specialistilor, diferenta este data de antrenament, de exercitii repetate in nenumarate randuri. Potrivit estimarilor recente, in momentul acesta nu exista in lume decat 400-500 de „nasuri“ creative, dintre care jumatate isi au salasul in Franta. Potrivit lui Jean-Michel Duriez, creator la firma Jean Patou, „parfumul se naste dintr-o intuitie sau din memoria olfactiva a parfumierului si reprezinta interpretarea unei amintiri placute sau a unei idei abstracte. Prin urmare, procesul de inventare a unui parfum tine mai degraba de creatia artistica decat de stiinta.“
FACTS
Palmaresul celor mai ridicate vanzari
Franta
Parfumuri pentru femei: Angel (Thierry Mugler/Clarins), No 5 (Chanel), J’Adore (C. Dior/LVMH).
Parfumuri pentru barbati: Le Male (J.P. Gaultier/Shisheido), Eau Sauvage (C. Dior/LVMH), Azzaro (L. Azzaro/Clarins).
Europa
Parfumuri pentru femei: No 5 (Chanel), Angel (Thierry Mugler/Clarins), J’Adore (C. Dior/LVMH).
Parfumuri pentru barbati: Le Male (J.P. Gaultier/Shisheido), Acqua di Gio Homme (Armani/L’Oréal), Cool Water (Davidoff/Lancaster).
Statele Unite
Parfumuri pentru femei: Beautiful (E. Lauder), Happy (Clinique/E. Lauder), Pleasures (E. Lauder).
Parfumuri pentru barbati: Acqua di Gio Homme (Armani/L’Oréal), Polo Blue (Ralph Lauren/L’Oréal), Eternity for Men (Calvin Klein/Unilever).