Atunci când un supermarket începe să vândă bere, vânzările sale cresc nu doar la pachetele de câte șase doze sau la lăzi: oamenii, în special cei care cumpără bere, vizitează magazinul mai frecvent și își cresc cheltuielile lunare totale pentru cumpărături, conform unui nou studiu realizat de Cornell. De ce are acest efect berea din magazinele alimentare?
Descoperirea că berea din magazinele alimentare crește și vânzările altor produse are implicații importante pentru sectorul extrem de competitiv al supermarketurilor, care funcționează cu marje de profit foarte mici, cuprinse între 1% și 3%, mult sub cele din alte domenii de retail.
O metodă de creștere a profitului este utilizarea produselor „cârlig”, vândute sub cost pentru a atrage clienți în magazin și a-i încuraja să cumpere alte produse mai profitabile. O altă strategie este concentrarea pe „categorii destinație”. Acestea sunt categorii de produse atât de importante încât consumatorii aleg un anumit magazin special pentru ele, devenind motivul principal al vizitei lor.
Dar aceste „categorii destinație” chiar influențează vânzările? Este dificil de studiat, deoarece rareori supermarketurile fac schimbări majore de categorii.
Dar un studiu publicat în decembrie în SSRN Electronic Journal valorifică modificările legislative din Colorado privind vânzarea de bere pentru a demonstra că berea poate atrage mai mulți clienți în magazin și poate crește vânzările altor produse, precum gustări, brânzeturi, mezeluri și băuturi răcoritoare.
„Rezultatele noastre arată că relaxarea legilor care permit vânzarea de băuturi alcoolice în supermarketuri poate duce la schimbări fundamentale în modul în care oamenii fac cumpărături, locurile unde aleg să meargă și produsele pe care le achiziționează”, a declarat Bradley J. Rickard, profesor de economie alimentară și agricolă la Charles H. Dyson School of Applied Economics and Management, parte a SC Johnson College of Business (SUA).
Folosind date reprezentative la nivel național, atât la nivel de magazin, cât și de gospodărie, autorii au descoperit că introducerea berii cu tărie normală în supermarketurile din Colorado, permisă începând cu 2019, a dus la o creștere netă a vânzărilor totale și la o creștere relativă a cheltuielilor pentru unele categorii complementare.
Este un caz rar de experiment natural în introducerea unei categorii pentru a testa dacă aceasta chiar funcționează. În cazul berii, funcționează: studiul a arătat că gospodăriile care cumpără bere au vizitat supermarketurile cu 3,6% mai des și și-au crescut cheltuielile lunare pentru cumpărături cu 8%.
Concentrându-se pe primele 10 categorii din coșurile de cumpărături ale consumatorilor, cercetătorii au constatat că cheltuielile pentru categoriile asociate (precum produse proaspete, gustări, brânzeturi, mezeluri și băuturi răcoritoare) au crescut cu 17%.
Aceasta este o veste bună pentru comercianți, dar are implicații mai ample, spune Rickard. După încheierea Prohibiției, în 1933, statele au primit autoritatea de a-și reglementa vânzarea alcoolului. În toate statele, vânzarea de bere, vin și băuturi spirtoase a implicat un sistem cu trei niveluri: producători, distribuitori și comercianți, aceștia din urmă fiind adesea separați de supermarketuri și uneori controlați de stat.
„În ultimii ani, trendul a fost spre privatizarea vânzării de alcool, aducând berea în supermarketuri, urmată adesea de vin și de băuturi spirtoase”, a spus Rickard.
De exemplu, până în prezent, 42 de state și Washington, permit vânzarea vinului în supermarketuri. Statele rămase, printre care și New York, nu o fac. Dar acest lucru se schimbă: pe 11 decembrie, guvernatorul din Maryland, Wes Moore, și-a exprimat sprijinul pentru modificarea legislației, permițând vânzarea de bere și vin în supermarketuri. Kansas, Oklahoma și Utah, state cu politici istorice restrictive privind alcoolul, au introdus recent vânzarea de bere cu tărie normală în supermarketuri. Statul Washington permite acum vânzarea de bere, vin și băuturi spirtoase în supermarketuri, ca și California.
Extinderea vânzărilor de alcool în supermarketuri și magazine de proximitate este o dezbatere cu considerente importante de ambele părți, spune Rickard. În timp ce supermarketurile doresc să vândă bere, vin și băuturi spirtoase, grupurile de temperanță și lobbyurile care reprezintă proprietarii de magazine de vinuri și băuturi spirtoase luptă pentru a împiedica acest lucru.
„A existat o schimbare culturală în politica SUA privind alcoolul, referitoare la locurile și momentele în care pot fi vândute băuturile alcoolice, cu schimbări legislative în pregătire de ani de zile”, a concluzionat el.
Test de cultură generală. Sunt cartofii verzi buni de mâncat?
Câte minute de exerciții aerobice trebuie să facem pe săptămână pentru a slăbi cu adevărat?
Inteligența Artificială ar putea manipula, în curând, deciziile online ale oamenilor