Aproape 12.000 de doze, ambalate în „cutii de protecție” reutilizabile, ar putea duce la șosele mai sigure în Thailanda.
Inovația, dezvoltată de Universitatea Cranfield (Regatul Unit), se concentrează pe abordarea efectelor devastatoare ale coliziunilor de mare viteză cu camioanele de întreținere rutieră, care duc anual la aproximativ 70 de decese în Thailanda. Dr. Hessam Ghasemnejad, profesor de structuri aerospațiale, conduce acest proiect la Cranfield.
În 2021, 28% dintre accidentele rutiere din Thailanda au fost coliziuni din spate. Aceste coliziuni au loc adesea la viteze mari (peste 90 km/h), iar rata mortalității crește atunci când unul dintre vehicule este semnificativ mai rigid decât celălalt, de exemplu, atunci când o mașină lovește un camion greu sau un vehicul de întreținere de pe autostradă.
Dr. Ghasemnejad dezvoltă o metodă inovatoare care ar putea duce la șosele mai sigure în cazul unor astfel de accidente, utilizând materiale uzuale, precum dozele de aluminiu.
Cercetătorii creează cutii de protecție reutilizabile pline cu doze de aluminiu, care se montează pe spatele vehiculelor de întreținere rutieră. Fiecare cutie conține 11.776 de doze aranjate în patru „stive” de câte 2.944, iar toate dozele sunt umplute cu deșeuri naturale, cum ar fi fibrele de cocos. În caz de coliziune, dozele se vor comprima, absorbind o cantitate semnificativă de energie din impact și reducând riscul de rănire pentru șoferi și pasageri, scrie Phys.org.
Pe lângă protecția oferită, aceste cutii sunt concepute pentru a fi reutilizabile, dozele fiind înlocuite după un accident, iar cele zdrobite pot fi reciclate.
Simulările inițiale s-au bazat pe modelare numerică și calcule analitice, dar au avut loc deja teste fizice la Centrul de Impact Cranfield.
„Accidente rutiere au loc zilnic în întreaga lume. Montarea acestor cutii de protecție pe vehiculele de întreținere rutieră va proteja atât șoferii, cât și lucrătorii rutieri prin absorbția unei mari părți din energia care face coliziunile de mare viteză atât de periculoase”, a declarat dr. Hessam Ghasemnejad.
„Utilizarea materialelor reciclate pentru aceste cutii are sens, deoarece accidentele sunt, prin natura lor, distructive. Folosind materiale reciclate, care pot fi reciclate din nou în viitor, se elimină practic risipa, în comparație cu utilizarea materialelor nereciclabile care ar trebui aruncate după un singur impact”, spune acesta.
Proiectul are ca scop proiectarea a două tipuri diferite de cutii de protecție umplute cu deșeuri pentru vehiculele de întreținere rutieră, cu obiectivul de a implementa cutii de protecție portabile umplute cu deșeuri pentru cel puțin trei tipuri de vehicule de întreținere de la diferiți operatori.
Bărbații și femeile procesează durerea diferit, arată un studiu
Ceva ciudat se întâmplă cu microbii din orașe
Cum trebuie să mergi ca să consumi mai multă energie?
IQ-ul din liceu poate prezice cât alcool vei consuma ca adult