Home » Știință » Soluția ingenioasă găsită de NASA pentru habitatele de pe Lună

Soluția ingenioasă găsită de NASA pentru habitatele de pe Lună

Publicat: 08.10.2024

NASA ia în considerare serios casele din ciuperci pentru colonii spațiale pe suprafața Lunii și, în cele din urmă, pe Marte.

Agenția spațială a acordat recent un contract de 2 milioane de dolari unui grup de cercetare de la Centrul de Cercetare Ames al NASA pentru studierea și dezvoltarea conceptului de „micotectură”. Motivul pentru care NASA investighează utilizarea fungilor este costul extrem de ridicat al lansării în spațiu al materialelor de construcție tradiționale.

Trimiterea de spori de ciuperci și amestecarea lor cu materiale „locale” de pe Lună, cum ar fi apa și regolitul, pentru a crea cărămizi ar fi mult mai ieftină, potrivit arhitectului Chris Maurer din Cleveland, Ohio, care a discutat despre parteneriatul său cu NASA.

Casele din ciuperci ar putea fi locuințele astronauților de pe Lună

Cercetările promițătoare realizate de NASA au arătat că aceste blocuri de construcție din ciuperci pot deflecta majoritatea radiațiilor spațiale, oferă izolație împotriva temperaturilor extreme și pot fi crescute foarte rapid, în una până la două luni, ceea ce este o alternativă futuristă și extrem de eficientă la materialele convenționale.

Casele din ciuperci de pe Lună ar putea fi construit începând cu un pachet special care aselenizează pe satelitul nostru natural, conținând o chiuvetă și alte elemente esențiale pentru locuință. Interiorul pachetului s-ar umfla, în timp ce un amestec de spori de ciuperci, apă și alge ar crește o carcasă exterioară care, în cele din urmă, se întărește, formând o nouă structură locuibilă.

Incertitudini cu privire la această soluție

Deși experimentele inițiale pe Pământ au avut succes, în spațiu ar putea apărea complicații neprevăzute.

Grupul de cercetare al ciupercilor, condus de cercetătorul principal Lynn Rothschild, de la NASA Ames, plănuiește să trimită un model conceptual al structurilor micotecturale în spațiu, ca parte a lansării planificate în 2028 a unei stații spațiale comerciale numite Starlab, notează Futurism.

„În general, există riscuri tehnologice. Va fi structura suficient de rezistentă? Va oferi cu adevărat izolația pe care o anticipăm? Care vor fi proprietățile materialului? Va crește cu adevărat bine?”, a declarat Rothschild.

Dacă totul merge conform planului, viitoarele colonii de pe Lună și Marte vor răsări precum ciupercile după ploaie.

O gaură neagră „primordială” ar putea trece prin Sistemul Solar în fiecare deceniu