Home » Știință » „Declin anormal” al temperaturilor pe suprafața Lunii! Ce s-a întâmplat cu satelitul natural al Pământului?

Foto: K. Durga Prasad & G. Ambily, Monthly Notices of the Royal Astronomical Society: Letters, 2024
Publicat: 02.10.2024

Ceva ciudat s-a întâmplat atunci când Pământul a fost cuprins de pandemia de COVID-19 la începutul anului 2020, susțin oamenii de știință: pandemia a afectat până și Luna, aceasta răcindu-se semnificativ.

Conform unui studiu recent pandemia a afectat până și Luna. Cercetătorii de la Laboratorul de Cercetare Fizică din Ahmedabad (India), au observat că temperaturile de pe suprafața Lunii pe timp de noapte au scăzut considerabil în șase locuri de observație de pe fața vizibilă a Lunii.

Studiul a fost publicat în jurnalul Monthly Notices of the Royal Astronomical Society: Letters.

Aceștia sugerează că acest „declin anormal” a fost cauzat de o scădere bruscă a radiațiilor emise de Pământ, pe măsură ce activitatea umană a scăzut în timpul lockdownurilor globale, limitând astfel cantitatea de poluare și căldură eliberată de planeta noastră pe timp de noapte.

„Prin urmare, studiul nostru arată că Luna a resimțit, posibil, efectul lockdownului cauzat de COVID-19, manifestat printr-o scădere anormală a temperaturilor de pe suprafața Lunii pe timp de noapte în acea perioadă”, au concluzionat cercetătorii.

Pandemia a afectat până și Luna!

Rezultatele sugerează că studierea fluctuațiilor de temperatură ale Lunii ar putea oferi o „platformă stabilă pentru a investiga bugetul de radiații al Pământului și schimbările climatice”. În timpul zilei, o mare parte din lumina solară este reflectată înapoi în spațiu de atmosfera Pământului, doar o mică parte fiind absorbită. De asemenea, Luna este bombardată de radiații solare în timpul zilei.

Însă, noaptea, situația este considerabil diferită, deoarece „Luna primește radiații doar de la Pământ, ceea ce poate influența temperaturile nocturne ale suprafeței”, scrie Futurism.

Oamenii de știință au demonstrat anterior că temperaturile nocturne pot varia în funcție de cantitatea de radiație eliberată de Pământ.

În timpul lockdownurilor din perioada COVID-19, activitățile umane și nivelurile de poluare au scăzut semnificativ, oferind astfel o oportunitate unică pentru cercetători de a studia schimbările climatice.

Efectul a fost atât de pronunțat încât s-a putut măsura o „scădere anormală” a temperaturilor nocturne de pe Lună, la sute de mii de kilometri distanță.

Un mod unic de a studia schimbările climatice ale Pământului

Acest fenomen le-ar putea permite cercetătorilor să utilizeze suprafața Lunii ca pe un teren de testare ideal pentru a studia efectele schimbărilor climatice de pe Pământ.

„În acest studiu, am profitat de o oportunitate rară și unică oferită de pandemia de COVID-19 pentru a ne desfășura cercetarea, o situație care poate nu se va mai repeta vreodată. Aceste rezultate pot fi confirmate în viitor de la observatoare bazate pe Lună, așa cum au sugerat unii cercetători”, au scris cercetătorii.

„Risc major pentru siguranță” pe Stația Spațială Internațională! Ce arată un raport NASA?

Astronomii au aflat de ce sute de stele au dispărut în ultimii ani

Telescopul Hubble a descoperit că jetul unei găuri negre declanșează erupții stelare

Cu ce este acoperită suprafața planetei Marte? Cercetătorii de la MIT au descoperit ceva uluitor

Orașul distrus pentru că s-a răzvrătit împotriva Romei „a rămas nelocuit timp de peste 170 de ani”, arată săpăturile
O pictură celebră a lui Van Gogh respectă surprinzător de bine legile fizicii
Edgar Allan Poe, inventatorul povestirilor americane de groază. Creatorul detectivului care a inspirat mai târziu apariția lui Sherlock Holmes
Test de cultură generală. De ce cad frunzele toamna?
Cel mai înalt munte din lume continuă să crească în înălțime