Home » Știință » Ce studiază astronauții chinezi la bordul stației spațiale Tiangong?

Ce studiază astronauții chinezi la bordul stației spațiale Tiangong?

Publicat: 08.09.2024

Astronauții chinezi aflați la bordul stației spațiale Tiangong studiază microbii antici precum arheele anaerobe într-un experiment care urmărește să determine dacă unele dintre formele timpurii de viață de pe Pământ pot supraviețui într-un mediu cosmic simulat.

Membrii echipajului Shenzhou 18, comandantul Ye Guangfu și colegii săi Li Cong și Li Guangsu, se află la bordul stației Tiangong încă de la sfârșitul lunii aprilie și au fost ocupați cu efectuarea unor ieșiri în spațiu și desfășurarea de experimente.

Printre activitățile lor științifice se numără cercetări asupra daunelor provocate de radiațiile spațiale și adaptabilitatea arheelor anaerobe. Arheele sunt un domeniu de organisme unicelulare și unele dintre cele mai vechi forme de viață de pe Pământ. Arheele utilizate în experimentul de pe Tiangong consumă hidrogen și dioxid de carbon, producând metan ca produs rezidual.

Microbii antici ne ajută în căutarea vieții pe alte planete

Cercetarea are scopul de a testa supraviețuirea acestora în condiții similare cu cele de pe Marte și sub radiații cosmice extreme, contribuind astfel la căutarea vieții extraterestre, conform unui raport al radiodifuzorului de stat chinez CCTV, citat de Space.com.

Metanul, un potențial biomarker dar și un gaz produs prin procese geologice, a fost detectat de mai multe ori pe Marte și prezintă un mare interes pentru oamenii de știință. Experimente similare cu microbii antici au fost trimise pe Stația Spațială Internațională (ISS) ca parte a cercetărilor privind posibilitatea existenței vieții dincolo de Pământ.

Arheele anaerobe au fost livrate la stația spațială la bordul navei cargo Tianzhou 7 mai devreme în acest an și au fost găzduite într-un modul mic de centrifugare de pe Tiangong. Între timp, Ye Guangfu și echipajul său au lucrat la o gamă largă de alte experimente și sarcini de întreținere. Printre acestea se numără înlocuirea probelor în dulapurile de fizică a fluidelor și dulapurile fără containere, efectuarea operațiunilor de vid în camera de ardere și desfășurarea de experimente legate de fizica fluidelor în microgravitație, știința arderii și știința materialelor spațiale.

Stația spațială Tiangong efectuează numeroase cercetări

Alte teste recente includ studii farmacocinetice pentru a evalua impactul zborurilor spațiale de lungă durată asupra corpului uman și pentru a furniza referințe pentru medicația în orbită, conform CCTV.

China a finalizat construcția stației Tiangong la sfârșitul anului 2022 și intenționează să mențină acest avanpost orbital permanent locuit și să continue desfășurarea de experimente timp de cel puțin un deceniu. Astronauții misiunii Shenzhou 19 urmează să fie lansați către Tiangong în jurul lunii noiembrie. Aceștia vor prelua munca de la echipajul actual, care se va întoarce pe Pământ după câteva zile de partajare a stației spațiale.

Astronomii au făcut cea mai precisă măsurătoare de până acum cu strălucirea Universului

Astronomii au detectat o structură extinsă în jurul galaxiei Messier 77

Astronomii au răspunsul: De ce a apărut un semn uriaș de întrebare în spațiul cosmic?

Inelele lui Saturn vor dispărea peste șase luni