Cea mai mare baterie din lume va fi un colos energetic! Câți megavați/oră va stoca?
Un start-up vrea să construiască cea mai mare baterie din lume pentru a ajuta orașul Lincoln din statul american Maine care se confruntă cu probleme ale rețelei electrice. Proiectul primește o finanțare de 147 de milioane de dolari de la Departamentul de Energie.
Astfel, dacă totul va decurge conform planului, bateria va fi capabilă să stocheze 8.500 de megavați/oră (MWh), au transmis reprezentanții start-upului Form Energy, compania din spatele proiectului ambițios.
Sistemul de baterii va avea cea mai mare capacitate energetică din lume, a spus Mateo Jaramillo, director executiv și unul dintre fondatorii companiei. Recordul actual este deținut de proiectul solar-plus din California Edwards and Sanborn, care folosește peste 120.000 de baterii pentru a stoca 3.287 de MWh.
50 de milioane de kilometri cu o singură încărcare
Un singur megawatt-oră ar însemna suficientă energie pentru ca o mașină electrică să parcurgă 5.800 de kilometri. Așadar, dacă sistemul de baterii al Form Energy ar putea fi conectat la acea mașină electrică, atunci vehiculul ar parcurge 50 de milioane de kilometri cu o singură încărcare – adică suficient pentru a circumnaviga Pământul de 1.228 de ori, transmite LiveScience.
Momentan, capacitatea celor mai bune laptopuri este de aproximativ 65 Wh, ceea ce înseamnă că cea mai mare baterie din lume va stoca de 130 de milioane de ori mai multă energie.
Bateria fier-aer de la Form Energy funcționează prin „oxidare inversă”
Bateria va fi construită cu sistemul inovator fier-aer de la Form Energy, care funcționează printr-un proces de „oxidare inversă”. Pe scurt, atunci când se descarcă, bateria extrage oxigen din aer și îl transformă în fier care ruginește la interiorul bateriei. Apoi, atunci când bateria se încarcă procesul este inversat; rugina este transformată înapoi în fier și eliberează oxigen în aer.
Sistemul de stocare va fi construit din mai multe module individuale de baterii, fiecare de dimensiunea unei mașini de spălat și a unui uscător, au mai spus reprezentanții start-upului. Fiecare modul va conține celule de 1 metru care vor conține electrozi de fier și aer alături de o soluție neinflamabilă de electroliți pe bază de apă.
„Stochează energie la mai puțin de o zecime din costul tehnologiei litiu-ion”
Bateriile fier-aer au mai multe avantaje spre deosebire de bateriile litiu-ion tradiționale, care sunt folosite în tehnologia din zilele noastre. Spre exemplu, nu există metale grele în bateriile fier-aer, ceea ce înseamnă un impact redus asupra mediului. Mai mult, bateriile fier-aer sunt mai ieftine de operat decât cele pe bază de litiu, reprezentanții Form Energy explicând că o baterie fier-aer „stochează energie la mai puțin de o zecime din costul tehnologiei litiu-ion”.
Totuși, nu sunt șanse prea mari ca bateriile fier-aer să le înlocuiască pe cele litiu-ion în electronice, potrivit unui studiu al Environmental and Energy Study Institute (EESI). Bateriile sunt utile pentru stocarea la scară largă, dar se descarcă și se încarcă mai încet decât celulele litiu-ion, fapt ce nu este tocmai de dorit pentru telefoanele inteligente sau mașinile electrice. Este, de asemenea, dificil de micșorat astfel de baterii pentru a fi introduse în dispozitivele pe care le folosim în fiecare zi.
Vă mai recomandăm să citiți și:
O firmă suedeză vrea să transforme palele de la turbinele eoliene în baterii gigantice
Veste bună pentru planetă: scad prețurile bateriilor!
Au fost dezvoltate primele baterii netoxice, cu ioni de aluminiu, din lume
Bateriile inspirate de tehnologia NASA ar putea funcționa până la 30 de ani