Home » Știință » Pas important pentru Telescopul Roman, anunță NASA

Pas important pentru Telescopul Roman, anunță NASA

Foto: NASA/Chris Gunn
Publicat: 15.09.2024

Scutul solar al Telescopului Spațial Roman Nancy Grace al NASA a finalizat cu succes testele recente, semnalând că ansamblul este pe drumul cel bun pentru a fi finalizat conform programului.

Panourile sunt proiectate să alimenteze și să umbrească observatorul, permițând toate observațiile misiunii și contribuind la menținerea instrumentelor reci.

Echipa Roman are două seturi de astfel de panouri – unul care va zbura la bordul observatorului și altul ca structură de testare, folosit special pentru evaluări preliminare, scrie EurekAlert.

Inginerii de la Centrul de zbor spațial Goddard al NASA din Greenbelt, Maryland au evaluat versiunea de test într-o cameră de vid termic, care simulează temperaturile calde și reci și mediul cu presiune scăzută pe care panourile de zbor le vor experimenta în spațiu.

Ansamblul este pe drumul cel bun pentru a fi finalizat conform programului

Deoarece panourile vor fi depozitate pentru lansare, echipa a exersat desfășurarea lor în condiții similare celor din spațiu.

Între timp, un furnizor a construit versiunea de zbor prin echiparea panourilor cu celule solare. După livrarea la Goddard, tehnicienii au testat celulele solare făcând să clipească panourile cu o lumină puternică care simulează Soarele.

„Economisim o cantitate semnificativă de timp și bani prin utilizarea a două versiuni ale panourilor, deoarece putem face o mulțime de teste preliminare pe un panou de rezervă, în timp ce mergem mai departe în proces cu versiunea de zbor”, a declarat Jack Marshall, șeful proiectului Solar Array Sun Shield la NASA Goddard.

Întreaga navă spațială va fi supusă unor teste amănunțite

„Acest lucru eficientizează procesul și, de asemenea, evită riscul de a deteriora panourile care vor fi montate pe observator, în cazul în care testele dezvăluie un defect.”

Primăvara viitoare, versiunea de zbor a scutului solar Solar Array Sun Shield va fi instalată pe nava spațială Roman.

Apoi, întreaga navă spațială va fi supusă unor teste amănunțite pentru a se asigura că va rezista în timpul lansării și va funcționa conform așteptărilor în spațiu.

Criza din cosmologie, aproape rezolvată cu ajutorul Telescopului Spațial James Webb