Home » Știință » Cum reușesc magazinele să vândă hainele uzate?

Cum reușesc magazinele să vândă hainele uzate?

Publicat: 30.07.2024

La magazinul 99 Vintage din centrul orașului Winchester, rafturi cu pantaloni uzați stau alături de tricouri cu trupe, stropite cu vopsea, și de un hanorac din 1964 cu manșeta stângă ruptă.

„Îi spunem look-ul distrus. În trecut, aș fi respins lucrurile din cauza unei urme, dar acum vedem părțile pozitive în unele pete și deteriorări. Ne ajută să spunem povestea piesei”, a declarat Jack Edwards, în vârstă de 27 de ani, care este coproprietar al afacerii de familie.

Piața hainelor second hand, în plină ascensiune

Fratele său, Harrison, 25 de ani, este de acord și spune că obiectele de epocă cu deteriorări vizibile se pot vinde uneori chiar și la prețuri mai mari.

„Oamenii sunt mult mai deschiși la ideea că au fost purtate – și unele haine arată mai bine cu rupturi sau găuri. Acest lucru adaugă personalitate”, explică Harrison.

Potrivit GlobalData, se preconizează că piața vânzării de haine folosite din Regatul Unit va crește cu 48,9% între 2023 și 2027, ajungând la 10,1 miliarde de lire sterline.

Brandurile de lux încearcă, de asemenea, să profite de această tendință. Alte mărci o folosesc în scop de marketing: atunci când Nike a colaborat cu artistul newyorkez Tom Sachs pentru pantoful său de uz general „Boring”, reclama sa a prezentat un pantof sport bine uzat și zgâriat. Brandul canadian de activități în aer liber Norda a folosit, de asemenea, pantofi uzați – și o poveste despre călătoriile pe care aceștia le-au făcut – pe conturile sale de social media.

Nu orice pată trece testul

Există, totuși, un mare avertisment: pata sau ruptura trebuie să fie cea potrivită.

„Un hanorac de la mijlocul anilor ’90 cu mici urme de înălbitor îl face să arate mai bine. Spaghetti bolognese pe un tricou alb? Ăsta e un NU. Un tricou alb acoperit cu vopsea veche? Îi sporește frumusețea”, a declarat Harrison Edwards.

Pascal Matthias, care predă moda la Universitatea din Southampton, a declarat că acest concept a fost determinat de nostalgie.

„Există povești în haine, iar acest lucru încurajează o narațiune emoțională. De la cei de pe stradă până la designeri, mărcile încearcă să fie mai autentice”, spune Matthias, potrivit The Guardian.

Jachetele și pantalonii se pot vinde la mâna a doua la un preț de două sau trei ori mai mare decât prețul de vânzare recomandat, dacă au fost purtate sau pătate.

Matthias a spus că este și un semn al vremurilor: „Acum 20 de ani, aveai stilul preppy; acum ai eroul clasei muncitoare”.

În cele din urmă, lecția pentru toată lumea, a spus Jack Edwards, este să nu aruncați lucrurile.

„Există încă viață dincolo de o pată sau o gaură, dacă se încadrează în vibrația potrivită. Nu mă înțelegeți greșit: un tricou Primark cu o ruptură nu are același farmec, dar trebuie să păstrăm obiectele pentru mai mult timp.”, punctează el.

Vă recomandăm să citiți și:

Un nou studiu arată că narcisismul scade odată cu vârsta

Apa de băut din Europa este contaminată cu chimicale eterne

Tavanele înalte au un efect surprinzător asupra studenților care dau examen

Test de cultură generală. Poți pica testul antidrog dacă ai mâncat semințe de mac?

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase