Home » Știință » Test de cultură generală. De ce mâncau chinezii fosile de dinozaur?

Test de cultură generală. De ce mâncau chinezii fosile de dinozaur?

Publicat: 16.07.2024

Iată o curiozitate care ne poartă în ținuturile îndepărtate ale Chinei: de ce mâncau chinezii fosile de dinozaur?

De ce mâncau chinezii fosile de dinozaur? Aceștia credeau că oasele au proprietăți vindecătoare.

În 2006, s-a descoperit că timp de zeci de ani sătenii din provincia Henan din China au descoperit fosile de dinozaur pe care le-au confundat cu oasele de dragon și, crezând că au proprietăți vindecătoare, le-au fiert în supă și le-au consumat pentru a trata amețelile și crampele picioarelor, scrie Britannica.

De ce mâncau chinezii fosile de dinozaur?

Locuitorii din centrul Chinei și-au petrecut zeci de ani dezgropând oase despre care credeau că le-au aparținut dragonilor zburători: aceștia le-au folosit în medicina tradițională. S-a dovedit că oasele erau de fapt dinozauri, iar acum oamenii de știință sunt cei care le dezgroapă.

Până anul trecut, scria NBC NEWS în 2007, fosilele erau vândute în provincia Henan sub denumirea de „oase de dragon” la aproximativ 25 de cenți pe kilogram, a spus cercetătorul Dong Zhiming.

Oasele bogate în calciu erau uneori fierte alături de alte ingrediente și administrate copiilor pentru a trata amețelile și crampele musculare. Alteori, erau măcinate și transformate într-o pastă aplicată direct pe fracturi și pe leziuni, a explicat acesta.

Dong a făcut parte dintr-o echipă care a excavat recent în județul Ruyang din Henan un dinozaur erbivor de 18 metri lungime care a trăit acum 85 – 100 de milioane de ani. Dong a spus că, atunci când locuitorii au aflat că oasele erau de dinozaur, au donat 200 de kilograme pentru el și colegii săi, pentru cercetări. În cele două decenii anterioare, locuitorii au dezgropat aproximativ 1 tonă de oase.

„Ei credeau că ‘oasele de dragon’ erau de la dragonii care zburau pe cer”, a spus Dong, profesor la Institutul de Paleontologie a Vertebratelor și Paleoantropologie al Academiei Chineze de Științe.

Prima literă a prenumelui poate prezice viața unui om, susțin cercetătorii în psihologie