Home » Știință » NASA construiește un telescop pentru „vânătoarea” de extratereștri

NASA construiește un telescop pentru „vânătoarea” de extratereștri

Publicat: 12.07.2024

NASA construiește un telescop pentru „vânătoarea” de extratereștri, numit Habitable Worlds Observatory (HWO), potrivit unui articol din Nature.

Obiectivul acestui telescop pentru „vânătoarea” de extratereștri este de a căuta o varietate de biosemnături (indicatori ai organismelor vii) în atmosferele planetelor îndepărtate.

Dr. Jessie Christiansen, cercetător șef la NASA, crede că HWO va găsi dovezi de viață pe o planetă din zona locuibilă a unei stele precum Soarele și că acest lucru se va întâmpla în timpul vieții noastre.

Cercetătorii care lucrează la proiect au identificat deja 25 de planete asemănătoare cu Pământul în apropierea unor stele precum Soarele pe care urmăresc să le investigheze cu ajutorul lui HWO, notează Business Today.

„Super-Hubble” este un telescop pentru „vânătoarea” de extratereștri

Telescopul HWO, numit și „Super-Hubble”, va fi capabil să captureze în mod direct imagini cu planete de dimensiunea Pământului care orbitează alte stele, făcând asta cu un nivel de detaliu nemaîntâlnit.

Observatorul va fi echipat cu o oglindă similară cu cea montată pe Telescopul Spațial James Webb și cu optică ultra-precisă pentru a analiza cu meticulozitate atmosfera acestor planete în căutarea de semne de viață.

Echipa de specialiști în exoplanete a NASA, care include astronomi, fizicieni, ingineri și alți cercetători, a avut o ședință la New Orleans în luna ianuarie pentru a discuta despre uneltele și tehnologiile necesare pentru misiunea HWO.

Când va fi lansată misiunea HWO?

Dr. Courtney Dressing, lideră a HWO Science Architecture Review Team (START), a propus ca noul observator spațial să fie echipat astfel încât să poată detecta o varietate de biosemnături, cum ar fi gaze biogene, biosemnături de suprafață, aerosoli, poluanți purtați de aer și biosemnături artificiale.

Dr. Christiansen și-a exprimat optimismul cu privire la faptul că HWO va găsi dovezi ale vieții extraterestre la scurt timp după lansare. Ea spune că, în timpul vieții noastre, telescopul va găsi un semnal în atmosfera unei planete stâncoase din zona locuibilă a unei stele asemănătoare cu Soarele, semnal care va indica prezența vieții.

Telescopul ar putea fi lansat în anii 2040.

Ce s-a întâmplat cu sonda de aselenizare Chang’e 6 pe partea îndepărtată a Lunii?

Planeta din Sistemul Solar care ar putea avea kilometri întregi de diamante sub suprafață

NASA a ales vehiculul care va scoate Stația Spațială Internațională de pe orbita Pământului

NASA lansează „o stea artificială” pe orbita Pământului. De ce va fi mai bună decât una adevărată?