Cercetătorii de la Google au publicat un nou studiu care avertizează că AI-ul distruge internetul prin cantitatea enormă de conținut fals, ceea ce este ironic, deoarece Google promovează intens aceeași tehnologie către un număr mare de utilizatori.
Studiul, un document disponibil în arXiv, care nu a fost încă evaluat de alți experți, a relevat că majoritatea utilizatorilor de Inteligență Artificială (AI) generativă folosesc tehnologia pentru a „blura granițele dintre autenticitate și înșelăciune” prin postarea de conținut fals sau manipulat, cum ar fi imagini sau videoclipuri, pe internet.
Cercetătorii au analizat, de asemenea, studii anterioare despre AI-ul generativ și aproximativ 200 de articole de știri care raportează despre utilizarea abuzivă a acestei tehnologii.
De ce cred experții că AI-ul distruge internetul? „Manipularea înfățișării umane și falsificarea dovezilor sunt tacticile cele mai frecvente în cazurile reale de abuz. Majoritatea acestor tactici au fost utilizate cu intenția clară de a influența opinia publică, de a facilita activități frauduloase sau de a genera profit”, concluzionează cercetătorii.
Problema este agravată de faptul că sistemele de AI generativ devin din ce în ce mai avansate și accesibile, „necesitând un minimum de expertiză tehnică”, conform cercetătorilor, iar această situație distorsionează „înțelegerea colectivă a realității socio-politice sau a consensului științific”.
Ce lipsește din studiu? Orice referință la propriile greșeli jenante ale Google în utilizarea acestei tehnologii; deoarece vorbim despre una dintre cele mai mari companii din lume, aceste greșeli au fost uneori de proporții mari.
Dacă citiți studiul, nu puteți să nu concluzionați că „abuzul” de AI generativ pare adesea că tehnologia funcționează așa cum a fost gândită. Oamenii folosesc AI generativ pentru a crea mult conținut fals deoarece este foarte eficient în această sarcină, inundând astfel internetul cu conținut de slabă calitate, notează Futurism.
Iar această situație este permisă chiar de Google, care a permis proliferarea de conținut fals sau chiar a fost sursa acestuia, fie că este vorba despre imagini false sau informații eronate. Pe de altă parte, această problemă testează capacitatea oamenilor de a discerne între fals și real, conform cercetătorilor.
„Producția în masă de conținut sintetic de slabă calitate, asemănător spamului și nefavorabil, riscă să crească scepticismul oamenilor față de informațiile digitale în general și să supraîncarce utilizatorii cu sarcini de verificare”, scriu ei.
Și în mod alarmant, deoarece suntem inundați cu conținut fals generat de AI, cercetătorii spun că au existat cazuri în care „persoane de profil înalt au reușit să respingă dovezile nefavorabile ca fiind generate de AI, făcând ca dovedirea să devină costisitoare și ineficientă”.
Pe măsură ce companii precum Google continuă să introducă AI în fiecare produs, ne putem aștepta la tot mai multe astfel de lucruri.
Declinul digital: aproape 40% dintre paginile de Internet au dispărut
Cum reducem amprenta de carbon digitală?
Microsoft propune o funcție „Big Brother” care înregistrează tot ce facem pe computer
Dublarea vitezei de procesare a computerelor, posibilă printr-o metodă inovatoare