Home » Știință » Cercetătorii au creat murele fără semințe folosind metoda CRISPR

Cercetătorii au creat murele fără semințe folosind metoda CRISPR

Foto: Ivar Leidus/Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0
Publicat: 10.06.2024

O companie americană pionieră în inovațiile genetice pentru alimentație și agricultură a dezvoltat murele fără semințe.

Murele sunt cunoscute pentru numeroasele beneficii aduse organismului, cum ar fi îmbunătățirea digestiei și a nivelului de zahăr, reducerea inflamației, îmbunătățirea funcționării creierului și prevenirea bolilor cardiovasculare și a unor afecțiuni precum cancerul.

Chiar dacă murele și-au câștigat reputația, studiile arată că peste 30% dintre cumpărătorii de fructe de pădure refuză să le cumpere. Acest lucru este cauzat în mare parte de semințele și de spinii care fac dificil consumul. Pairwise, o organizație de vârf în inovațiile genetice pentru alimentație și agricultură, a identificat și abordat această problemă.

Cum au fost create murele fără semințe?

Aceștia au dezvoltat murele fără semințe folosind Platforma Fulcrum, proprietate a companiei. Aceasta oferă o suită completă de unelte noi pentru aplicarea CRISPR în plante. Ce tehnologie a fost folosită pentru a dezvolta aceste murele?

CRISPR, prescurtare de la „Clustered Regularly Interspaced Short Palindrome Repeats”, este o tehnologie pe care oamenii de știință o folosesc pentru a modifica selectiv ADN-ul organismelor vii. Aceasta a fost folosită pentru prima dată în laborator, provenind dintr-un sistem natural de editare a genomului găsit în bacterii.

Aceste organisme folosesc ARN derivat din CRISPR și alte proteine Cas pentru a preveni atacurile virale. Elogiind tehnologia, Haven Baker, cofondator și director de afaceri la Pairwise, a declarat că „cu precizia oferită de CRISPR, putem dezvolta aceste trăsături fără spini și compacte, fără a sacrifica consistența în gust și calitate pentru consumatori”.

„Suntem încântați să ducem aceste mure în următoarea fază a dezvoltării produsului, incluzând teste pe teren, pe măsură ce ne îndreptăm spre scalarea și disponibilitatea lor pentru public în câțiva ani”, spune el, potrivit Interesting Engineering.

O nouă eră în agricultură?

Compania planifică să ajute oamenii să mănânce alimente mai sănătoase și de înaltă calitate, creând o nouă eră în agricultură.

„Ca parte a eforturilor noastre de a crește consumul de fructe și legume, lucrăm pentru a le oferi consumatorilor noi opțiuni alimentare foarte nutritive, cu gust îmbunătățit și comoditate”, a spus Tom Adams, cofondator și CEO al Pairwise.

„Cu o înțelegere profundă a genomului plantelor, un proces precis, eficient și scalabil și o cale simplificată către comercializare, nu doar creăm noi produse cu tehnologia noastră CRISPR proprietară, ci creăm o nouă eră a inovației în agricultură”, a adăugat el.

Baker a menționat că varietatea de mure pe care au editat-o este constant dulce pe tot parcursul anului și rezistă bine în timpul transportului. „Acum, consumatorii vor avea opțiunea de a alege o mură nutritivă fără semințe care oferă în mod fiabil un gust și o calitate excelente”, a spus Baker.

El a adăugat că trăsăturile compacte și fără spini contribuie la un sistem alimentar mai durabil. „Absența spinilor și înălțimea redusă a plantelor compacte le permit culegătorilor de fructe să acceseze mai bine fructele și să lase mai puține pe plantă, reducând risipa alimentară și îmbunătățind economia cultivatorilor”, continuă acesta.

Ce urmează? Baker a împărtășit că aceste mure vor trece în următoarea etapă a dezvoltării produsului. Aceasta va include teste pe teren, recoltarea mai eficientă și productivitatea îmbunătățită, conducând la profitabilitate pentru cultivatori.

Boala misterioasă care face ochii să strălucească precum o galaxie

O nouă metodă de reciclare ar putea rezolva una dintre cele mai mari provocări ale lumii

Legătura ciudată dintre coșmaruri și bolile autoimune

Test de cultură generală. Ce au oamenii și nu are niciun alt animal de pe Pământ?