Home » Știință » Cum va funcționa Telescopul Hubble de acum înainte? Anunțul mult așteptat făcut de NASA

Telescopul Hubble, la momentul lansării pe orbită în cadrul misiunii STS-31. Sursa foto: Profimedia
Publicat: 04.06.2024

Un anunț mult așteptat despre starea Telescopului Spațial Hubble a fost făcut în seara zilei de marți, 4 iunie, în cadrul unei teleconferințe transmise în direct de NASA.

La teleconferință au participat două nume mari ale agenției spațiale americane, Mark Clampin, directorul Diviziei de Astrofizică și al Directoratului Misiunilor Științifice de la NASA, împreună cu Patrick Crouse, manager al proiectului Hubble de la Centrul Goddard de Zbor Spațial din Maryland, SUA.

„Hubble observă Universul de mai bine de trei decenii. Deja și-a dublat speranța de viața”, a declarat Mark Clampin la începutul transmisiunii.

„Noi credem că aceasta este cea mai bună strategie”

„Unul dintre giroscoape a trimis informații eronate în mod constant în ultimele șase luni, iar asta a făcut ca instrumentul să intre în modul de siguranță. Cel mai recent, telescopul a intrat în modul de siguranță în data de 24 mai”, a continuat cercetătorul.

„Astfel, după mai multe teste și după ce am luat în considerare toate opțiunile, am decis ca Telescopul Hubble să continue operațiunile cu doar un singur giroscop. Din punct de vedere operațional, noi credem că aceasta este cea mai bună strategie […] având în vedere că majoritatea observațiilor făcute vor fi complet neafectate de această schimbare”, a adăugat Clampin.

Urmăriți mai jos teleconferința despre starea Telescopului Spațial Hubble:

Sursa: YouTube

Întrebați de unul dintre jurnaliștii prezenți la teleconferință dacă Telescopul Hubble este „cu un picior în groapă”, Patrick Crouse a spus în mod clar „nu, noi nu credem asta”.

Interesant mai este și faptul că giroscoapele folosite de Telescopul Hubble sunt o tehnologie învechită și nu mai sunt în producție de mai mulți ani, a precizat Crouse în timpul conferinței. „Este posibilă o coroziune în sistem, sau o problemă electronică”, a mai spus cercetătorul de la NASA.

Telescopul Hubble a fost lansat în aprilie 1990

Recent, Hubble a împlinit 34 de ani de la lansare. În toți acești ani, a continuat să uimească oamenii de știință și să fascineze cu fotografiile trimise înapoi pe Pământ.

De-a lungul anilor, Telescopul Hubble a observat unele dintre cele mai fascinante minuni ale spațiului cosmic. A fost lansat în ziua de 24 aprilie 1990, la bordul misiunii STS-31 cu naveta spațială Discovery.

De la momentul lansării din 1990 și până astăzi, Hubble a efectuat 1,6 milioane de observații cu peste 53.000 de obiecte astronomice. Astfel, telescopul este cea mai productivă misiune spațială și astrofizică din istoria NASA.

Mare parte dintre descoperirile făcute cu Hubble nu au fost anticipate înainte de lansare, cum ar fi găurile negre supermasive, atmosferele exoplanetelor, materia întunecată și lentilele gravitaționale, energia întunecată și formarea planetară.

Două nume mari de la NASA urmează să facă un anunț despre Telescopul Hubble