Home » Știință » Test de cultură generală. Ce sunt cometele?

Test de cultură generală. Ce sunt cometele?

Publicat: 04.06.2024

Cu atâtea informații despre obiecte din spațiu care apar zilnic, probabil unii dintre voi se întreabă și ce sunt cometele. Iată răspunsul!

Ce sunt cometele? Cometele sunt corpuri cerești mici care orbitează în jurul Soarelui. Acestea sunt formate în principal din praf și gheață și se crede că sunt rămășițe din perioada formării Sistemului Solar.

Cometele ar origina din două regiuni ale Sistemului Solar, cred cercetătorii.

Norul Oort este o regiune situată la aproape un an-lumină de Soare. Cometele din Norul Oort au perioade orbitale foarte lungi, care se întind pe câteva milioane de ani, și sunt cunoscute sub numele de comete cu perioadă lungă.

Centura Kuiper este o regiune situată dincolo de orbita planetei Neptun. Cometele din Centura Kuiper au, de obicei, o perioadă orbitală scurtă, în jur de 200 de ani, și sunt cunoscute ca fiind comete cu perioadă scurtă.

Ce sunt cometele?

Una dintre trăsăturile distincte ale unei comete este că majoritatea dezvoltă o coadă, care începe ca o coamă difuză în formă de lacrimă, când acestea se apropie de Soare.

Departe de Soare, cometele sunt corpuri cerești înghețate, dificil de detectat. Totuși, pe măsură ce o cometă se apropie de Soare, căldura și radiația solară vaporizează gheața și praful din cometă. Aceste gaze vaporizate adună praf și se îndepărtează de centrul cometei, formând o coadă. Această coadă poate avea mii de kilometri lungime. Deși majoritatea cometelor care trec pe lângă Soare sunt greu de observat de pe Pământ fără echipament specializat, unele comete sunt suficient de strălucitoare pentru a fi văzute cu ochiul liber. Strălucirea unei comete este datorată reflexiei și refracției luminii solare pe praful din coadă.

De obicei, cometele au două cozi, îndreptate în direcții diferite. Praful din cometă este responsabil pentru una dintre cozi. Aceasta, numită și coada de praf, tinde să fie lată și curbată. Gazele din cometă formează cealaltă coadă, numită coada de plasmă sau ionică. Aceasta este subțire și dreaptă și tinde să fie orientată în direcția opusă Soarelui, explică Time and Date.

Astronomii au descoperit cum s-a format „inima” de pe Pluto

Cercetătorii spun că au găsit noi dovezi pentru o planetă ascunsă în Sistemul Solar

Cum au trecut razele cosmice prin atmosfera Pământului acum 41.000 de ani?

Galileo Galilei, omul care a schimbat cursul istoriei. „Și totuși, se mișcă!”