Home » Știință » Mai mulți asteroizi potențial periculoși amenință planeta Marte

Mai mulți asteroizi potențial periculoși amenință planeta Marte

Publicat: 01.06.2024

O echipă de astronomi de la Universitatea Nanjing (China) a descoperit dovezi că Marte s-ar putea confrunta cu mai mulți asteroizi potențial periculoși pe traiectoria sa decât Pământul.

În studiul publicat pe serverul de preprint arXiv, grupul a investigat numărul de asteroizi potențial periculoși care sunt suficient de mari pentru a provoca un impact major în cazul în care ar lovi planeta Marte și i-au comparat cu estimările similare pentru Pământ.

În prezent, se depun multe eforturi pentru a identifica obiectele din apropierea Pământului (NEO), asteroizi sau comete, care ar putea fi pe o traiectorie de coliziune cu planeta noastră. Speranța este că, dacă se găsește un NEO mare care este probabil să lovească Pământul, s-ar putea găsi un mijloc de a-i schimba traiectoria. În acest nou efort, echipa de cercetare a analizat dacă planeta Marte s-ar putea confrunta cu același pericol.

Marte s-ar putea confrunta cu mulți asteroizi periculoși

În munca lor, cercetătorii au analizat un subset de NEO-uri numite asteroizi potențial periculoși (PHA) care sunt suficient de mari pentru a provoca probleme dacă lovesc Planeta Roșie și care par să fie susceptibili să facă acest lucru sau cel puțin să se apropie.

Analizând datele despre impacturile trecute de pe Marte, inclusiv date despre asteroizii cu o traiectorie care intersectează planeta Marte și proximitatea acesteia față de centura de asteroizi, cercetătorii au creat simulări care arată cât de des este probabil ca un PHA să lovească Planeta Roșie.

Cât de mare e probabilitatea ca un PHA să lovească Planeta Roșie?

Ei au descoperit că probabilitatea ca un PHA să lovească Marte este de aproximativ 2,5 până la trei ori mai mare decât cea pentru Pământ. Mai precis, au constatat că există aproximativ 17.000 de PHA care ar putea să se apropie sau să lovească Marte, și aproximativ 4.700 pentru Pământ, indică Phys.org.

Echipa sugerează, de asemenea, că există 52 de PHA care sunt probabil pe o traiectorie cu Marte și care pot fi văzuți de pe Pământ. Acest lucru sugerează că, dacă momentul ar putea fi determinat, ar trebui să fie posibil să se asiste la o coliziune sau la o trecere apropiată.

Echipa de cercetare notează și că telescoapele noi care vor fi disponibile în viitorul apropiat vor oferi estimări mult mai bune ale NEO-urilor (sau NMO-urilor, în cazul lui Marte) și, de asemenea, ale PHA pentru ambele.

Telescopul Spaţial Hubble împlineşte 34 de ani de funcţionare