Home » Știință » Care este forma Universului? Unii cercetători spun că ar semăna cu un hol cu oglinzi

Publicat: 19.05.2024

De decenii întregi, oamenii de știință s-au întrebat care este forma Universului, în sensul parametrilor complecși care guvernează regulile spațiului și timpului. Este acesta o întindere deschisă simplă, ca o versiune mai mare a spațiilor cu care suntem obișnuiți? Se înfășoară în jurul său, ca o gogoașă? Sau este ceva și mai ciudat?

Acum, cercetări noi, în primul articol al unui nou consorțiu de cosmologi cunoscut sub numele de COMPACT Collaboration, au descoperit că „topologia” sau forma Universului nu este deloc simplă.

Studiul a fost publicat în Physical Review Letters.

Întrebarea care îi chinuie pe cosmologi: care este forma Universului?

Cercetătorii au analizat radiația cosmică de fond a Universului, care este, practic, „strălucirea” inerentă a spațiului, datând din radiația antică de la începuturile timpului.

Deși nu au stabilit o singură topologie definită pentru Univers, cercetătorii au descoperit că datele privind radiația de fundal a Universului nu exclud unele forme extrem de exotice și, de fapt, s-ar putea să trăim într-un fel de hol infinit cu oglinzi.

Să luăm în considerare principalul subiect al articolului, o formă cunoscută sub numele de „3-tor”. După cum a explicat Societatea Americană de Fizică (American Physical Society; APS) într-un rezumat al articolului, ar fi ca și cum ar exista un cub ale cărui seturi de laturi opuse sunt conectate, ceea ce înseamnă că, indiferent cât de mare pare Universul, dacă te uiți suficient de adânc în profunzimea sa, îți vei vedea ceafa.

APS a descris efectul ca pe un „hol cu oglinzi”, adăugând că „liniile de vedere într-un 3-tor formează bucle închise care revin la privitor, astfel încât totul pare să se repete la infinit”.

Doar o teorie

Evident, toate acestea se referă doar la ceea ce este posibil, nu la ceea ce este într-adevăr, motiv pentru care COMPACT încearcă să vadă dacă pot găsi o „amprentă topologică detectabilă” în radiația cosmică de fundal care ar putea oferi un răspuns mai clar.

Într-un interviu cu APS, cosmologul Oliver Philcox de la Universitatea Columbia (SUA), care nu a fost implicat în noul studiu, părea să fie de acord că orice ipoteză bine informată merită luată în considerare.

„Sunt multe moduri în care Universul ar putea fi conectat topologic și e greu să le excludem” a spus Philcox.

Motivul sinistru pentru care nu am găsit niciodată extratereștri

„Mâna lui Dumnezeu”, structura cosmică de-a dreptul spectaculoasă, însă deloc supranaturală

De ce Sistemul Solar este aliniat cu Axa Răului?

De ce unii fizicieni cred că trăim într-o gaură neagră?