Home » Știință » Sonda Voyager 1 comunică în sfârșit cu Pământul după luni bune de mesaje fără sens

Sursa foto: Caltech/NASA-JPL
Publicat: 24.04.2024

Sonda Voyager 1 de la NASA, cel mai îndepărtat obiect făcut de om și trimis în Univers, a trimis în sfârșit informații corecte la centrul de control după luni bune de mesaje fără sens, a anunțat agenția spațială americană.

Nava spațială nu a mai reușit să comunice în mod clar cu Pământul din noiembrie 2023, chiar dacă cercetătorii de la centrul de control și-au dat seama că primea în continuare comenzile.

În martie a.c., echipele de la Jet Propulsion Laboratory al NASA au descoperit că de vină era un singur cip defect, iar apoi au creat un cod prin care au rezolvat problemele din sistemul de computer vechi de 46 de ani.

Prima navă spațială creată de om care a intrat în mediul interstelar

Nava spațială Voyager 1 returnează date utilizabile despre sănătatea și starea sistemelor de la bordul său. Următorul pas va fi ca nava spațială să trimită din nou date științifice”, a anunțat NASA.

Lansată în 1977, Voyager 1 a fost prima navă spațială creată de om care a intrat în mediul interstelar, în 2012, iar acum este la peste 24 de miliarde de kilometri depărtare de Pământ. Mesajele trimise de pe Terra au nevoie de aproximativ 22,5 ore pentru a ajunge la sondă.

Geamănul său, Voyager 2, a părăsit Sistemul Solar în 2018. Ambele sonde transportă la bord „discuri de aur” menite să spună povestea omenirii, potrivit ScienceAlert.

Ambele sonde Voyager spun povestea omenirii

Discurile includ o hartă cu Sistemul Solar, un fragment de uraniu ce permite datarea navei spațiale, precum și instrucțiuni simbolice despre cum pot fi folosite discurile. Discurile mai conțin imagini cu viața de pe Pământ, dar și muzică și sunete, toate acestea fiind alese de o comisie a cărui președinte a fost legendarul astronom Carl Sagan.

„În următoarele săptămâni, echipa va reloca și ajusta celelalte porțiuni afectate din software. Acestea includ porțiunile care vor începe să retransmită date științifice”, au mai transmis cercetătorii JPL, potrivit Futurism.

Surpriză! Mesajul trimis de sonda Voyager 1, după cinci luni de tăcere