Dovedit științific sau publicitate falsă: Pericolul din produsele cosmetice
Experții avertizează că este nevoie de mai multă reglementare în industria frumuseții pentru ne asigura că toți consumatorii sunt conștienți și că pot înțelege care sunt produsele cu adevărat inovatoare, în comparație cu cele care vând afirmații false.
Analiștii consideră că popularitatea tot mai mare a produselor de frumusețe și de wellness susținute științific se datorează faptului că oamenii au mai mult acces la informații prin intermediul rețelelor de socializare. Acest lucru a dus la o mai mare conștientizare a beneficiilor anumitor ingrediente, spun ei.
Dionne Officer, analist de cercetare, a declarat că 67% dintre adulții din Marea Britanie doresc ca mărcile de produse de înfrumusețare să ofere mai multă validare științifică. În plus, dacă privim datele din ultimii 5 ani, observăm că 36% dintre toate produsele care au pretins că sunt susținute științific au fost lansate în ultimele 12 luni, potrivit The Guardian.
Consumatorii vor mai multă „validare științifică” pentru produse
Jonathan Jarry, de la Universitatea McGill din Canada, a declarat că publicul crede foarte rapid că ceva este benefic dacă i se spune că produsul este nou și de ultimă generație.
„Este posibil ca toți consumatorii să fi încercat un produs care conținea moleculele de ieri și să fi fost dezamăgiți de rezultate, dar, la fel ca în cazul dietelor, există întotdeauna un lucru nou și proaspăt de încercat cu promisiunea că, de data aceasta, va funcționa”, a spus Jarry.
La rândul ei, Lucy Goff, fondatoarea companiei Lyma, care se laudă că produsele sale se bazează pe descoperiri susținute științific, spune că există de mult timp o fascinație pentru longevitate, încă din mitologia greacă, iar inovațiile tehnologice recente pot contribui la îmbunătățirea modului în care funcționează organismul.
Suntem mai creduli în privința produselor „de ultimă generație”
„Problema este că atât de multe companii și branduri au sărit în trenul tehnologiilor atunci când este vorba de o strategie de marketing și aici este momentul în care guvernul trebuie să acționeze mai responsabil pentru a stabili repere pentru consumatori, astfel încât aceștia să știe ce cumpără, oferindu-le posibilitatea de a fi mai educați cu privire la ceea ce este știință credibilă și ceea ce este publicitate”, consideră Lucy Goff.
Departamentul guvernamental britanic responsabil pentru legile privind produsele cosmetice este Oficiul pentru Siguranța Produselor și Standarde (the Office for Product Safety and Standards). Cu toate acestea, nu există niciun standard în ceea ce privește anumite afirmații sau reguli referitoare la ceea ce poate fi numit „eficient dovedit științific”.
Vă mai recomandăm să citiți și:
Chimicalele eterne declanșează răspândirea cancerului, a demonstrat un studiu
Nivelurile de chimicale toxice depășesc de 30 de ori „pragul de siguranță” la balenele eșuate
Cercetătorii au găsit sute de chimicale toxice în plasticul reciclat
„Chimicale eterne” au fost găsite în animalele de pe toate continentele, cu o singură excepție