Un nou studiu arată că vehiculele electrice sunt conduse mai puțin decât cele pe benzină
Adopția în masă a vehiculelor electrice (EV) este o parte cheie a planurilor de decarbonizare a sistemului energetic al Statelor Unite. Pe măsură ce deținerea de vehicule electrice în SUA crește, înțelegerea a cât de mult își conduc proprietarii vehiculele electrice oferă informații multiple pentru modelele climatice și energetice și până la politica și planificarea energetică a SUA. Iar un studiu recent arată că vehiculele electrice sunt conduse mai puțin decât mașinile pe benzină.
Până acum, ipoteza modelatorilor și a organismelor de reglementare precum Agenția pentru Protecția Mediului (EPA) a fost că proprietarii de vehicule electrice își conduc mașinile aproximativ pentru același număr de kilometri ca proprietarii de vehicule pe benzină.
Cu toate acestea, noi cercetări publicate în revista Joule contestă această ipoteză și sugerează că este posibil să supraestimăm economiile de emisii date de vehiculele electrice.
Vehiculele electrice sunt conduse mai puțin decât cele pe benzină
Într-unul dintre cele mai mari studii privind kilometrajul EV până în prezent, cercetătorii de la Universitatea George Washington și Laboratorul Național de Energie Regenerabilă din SUA au examinat datele kilometrajelor de la 12,9 milioane de berline uzate și 11,9 milioane de SUV-uri uzate între 2016 și 2022. Oamenii de știință au descoperit că vehiculele electrice sunt conduse mai puțin decât cele pe benzină cu 7.242 de km pe an.
Studiul a constatat o diferență atât pentru berline, cât și pentru SUV-uri: berlinele electrice au parcurs 11.530 km, în timp ce berlinele pe benzină au parcurs 18.735 km anual, iar SUV-urile electrice au parcurs 17.038 km, în timp ce omoloagele lor pe benzină au parcurs 20.832 km anual.
„Oamenii presupun adesea că cumpărarea unui vehicul electric este benefică pentru mediu, și în general este, dar impactul crește odată cu kilometrajul”, spune John Helveston, coautor al studiului și profesor asistent de management al ingineriei și inginerie a sistemelor la GW.
„Studiul nostru arată că generația actuală de proprietari de vehicule electrice nu le folosește la fel de mult ca pe mașinile pe benzină. Pentru un impact maxim, avem nevoie ca șoferii cu cel mai mare kilometraj să fie la volanul vehiculelor electrice, mai degrabă decât de cei cu kilometraj redus”, spune profesorul.
Cât de mult conduc șoferii de mașini Tesla?
Deoarece vehiculele electrice au, în general, emisii mai scăzute de-a lungul duratei de viață, înlocuirea unui vehicul pe benzină cu un kilometraj mai mare cu un vehicul electric are ca rezultat economii mai mari de emisii, dacă toate celelalte date rămân egale, scrie Tech Xplore.
Cercetătorii au comparat și kilometrii parcurși în mașini Tesla cu cei parcurși în vehicule electrice pe baterii (BEV) non-Tesla, având în vedere importanța Tesla pe piața EV, și alte caracteristici precum vehiculele de gamă superioară și o rețea de încărcare rapidă bine pusă la punct. Cu toate acestea, au descoperit că deși mașinile Tesla erau conduse mai mult decât alte vehicule electrice, acestea tot erau conduse mai puțin decât mașinile convenționale pe benzină. Totuși, studiul a arătat că vehiculele hibride și hibride plug-in au fost conduse în mod similar cu vehiculele pe gaz.
Studiul are implicații pentru factorii de decizie și pentru autoritățile de reglementare care elaborează și pun în aplicare planuri privind emisiile, deoarece constatările pun la încercare ipotezele actuale despre cât de departe conduc oamenii vehicule electrice. De exemplu, cea mai recentă analiză a EPA presupune că vehiculele electrice sunt deja conduse pentru același număr de kilometri ca mașinile convenționale pe benzină.
Ce implicații are faptul că vehiculele electrice sunt conduse mai puțin?
„Dacă intenționați să creați un model care prezice cât de multe emisii pot fi economisite prin adoptarea vehiculelor electrice, modelul respectiv depinde în mare măsură de cât de mult credeți că vor fi conduse vehiculele electrice. Dacă agențiile federale supraestimează kilometrajul real, acest lucru duce la supraestimarea economiilor de emisii”, adaugă Helveston.
„Trebuie să înțelegem mai bine nu doar cine cumpără vehicule electrice, ci și cum sunt conduse acestea. Ce călătorii înlocuiesc proprietarii de vehicule electrice cu o călătorie mai curată într-un vehicul electric și ce călătorii nu fac proprietarii de vehicule electrice?”, a continuat el.
Deși nu au fost un subiect al studiului, Helveston a sugerat câțiva factori care ar putea afecta distanța pe care conduc proprietarii de vehicule electrice, printre care se numără lipsa infrastructurii de încărcare, care ar putea limita capacitatea proprietarilor de vehicule electrice de a efectua în mod fiabil călătorii pe distanțe mai lungi. Cercetătorii sugerează, de asemenea, că gospodăriile cu mai multe vehicule pot fi un alt motiv din spatele acestor constatări: oamenii care dețin vehicule electrice dețin adesea mai multe vehicule și își pot împărți kilometrii anuali la fiecare dintre ele, ceea ce duce la un kilometraj total mai mic pentru vehiculul electric.
Descoperirile studiului au implicații și pentru rețeaua de electricitate, deoarece înseamnă că consumul de energie electrică anticipat pentru adoptarea vehiculelor electrice poate fi mai mic decât cred companiile. În plus, cercetătorii spun că este, de asemenea, important să se ia în considerare faptul că fabricarea unui vehicul electric alimentat de baterie are ca rezultat, de obicei, emisii inițiale mai mari în comparație cu fabricarea unui vehicul pe benzină. Helveston și echipa de cercetare spun că va dura mai mult pentru a compensa acele emisii inițiale mai mari dacă oamenii nu conduc suficient de mult vehiculul electric.
Vă recomandăm să citiți și:
Test de cultură generală. Câți oameni poate suporta Pământul?
S-a confirmat: radiațiile telefoanelor afectează cantitatea și calitatea spermatozoizilor