A văzut cineva vreodată un avion zburând în marșarier? Pot avioanele să zboare cu spatele? Iată răspunsul!
Pot avioanele să zboare cu spatele? Deși toate aeronavele comerciale de pasageri pot, teoretic, să meargă cu spatele la sol utilizând propulsia inversă, practic vorbind, doar un număr foarte limitat de aeronave mici de navetă efectuează marșarier la sol.
Acestea fac acest lucru atunci când părăsesc poarta pentru a se „împinge înapoi”, în loc să fie nevoite să se bazeze pe un remorcher pentru a face acest lucru. Acest lucru economisește timp și scade dependența față de serviciile terestre, care ar putea să nu fie întotdeauna disponibile în aeroporturile mai mici. Avioanele care pot merge cu spatele sunt toate avioane cu elice, niciun avion cu reacție, de pasageri, nu poate efectua manevre de marșarier.
Niciun avion comercial de pasageri nu poate zbura cu spatele, iar piloții nu pot activa în mod intenționat propulsia inversă în zbor în nicio aeronavă modernă de pasageri. Propulsia inversă este „blocată” până când aeronava ajunge cu roțile pe sol, potrivit FlightDeckFriend.
Un număr mic de aeronave militare sunt capabile să-și modifice direcția propulsorului, fapt ce le permite fie să planeze, fie să efectueze manevre de marșarier în timp ce zboară. Printre avioanele militare care pot zbura cu spatele se numără Lockheed Martin F-35 Lightning II și Harrier Jump Jet.
Unele avioane de transport militare pot folosi și ele propulsia inversă în zbor, dar aceasta servește doar la creșterea ratei de coborâre. Acestea fac acest lucru dacă trebuie să facă o apropiere tactică în care aeronava trebuie să rămână foarte sus înainte de a coborî rapid spre pistă pentru a evita focul inamic. Dar în ciuda propulsiei inverse, aeronava se mișcă înainte.
Pentru ca un avion să continue să zboare, aripa acestuia trebuie să aibă aer care curge peste ea. Pentru ca acest lucru să se întâmple, avionul trebuie să zboare cu cel puțin o anumită viteză. Dacă zboară prea încet, nu curge suficient aer peste aripă și acest lucru va cauza o oprire. Prin urmare, avionul trebuie să se deplaseze întotdeauna înainte pentru a continua să zboare.
Un număr foarte mic de aeronave militare își pot manevra motoarele pentru a direcționa propulsia în jos, în loc de către spate. La aceste avioane, propulsia este atât de puternică încât poate susține greutatea aeronavei fără ca aerul să curgă peste aripă, ceea ce îi permite să plutească sau zboare cu spatele (foarte încet).
Aeronavele mari de pasageri care efectuează mersul înapoi prin propulsie proprie la sol ar reprezenta un pericol din mai multe motive. Printre acestea se numără:
De câți oameni ar avea nevoie o bază pe Marte?
Un nou standard pentru măsurarea „nimicului” a fost stabilit de SUA
Baza de rachete abandonată în mlaștinile din Florida, un simbol al trecutului zborului spațial