Compania Guangzhou Automobile Group Co. (GAC) din China a anunțat că a dezvoltat motorul pe amoniac, adăugând o nouă soluție energetică de vehicule care reduc emisiile de carbon în industria transporturilor, pe lângă cele electrice pe baterii și cele cu pile de hidrogen.
„Am depășit punctul în care amoniacul este dificil de ars rapid și am folosit combustibilul în industria autoturismelor. Valoarea sa pentru societate și pentru utilizări comerciale merită dezvoltată”, a declarat Qi Hongzhong, de la centrul de cercetare și dezvoltare al GAC.
Motorul pe amoniac a fost dezvăluit ca parte a prezentării tehnologice anuale a companiei, care a prezentat, de asemenea, o mașină zburătoare numită Gove, care semăna cu o dronă mai mare, și minivanul Trumpchi, alimentat de o platformă hibrid-hidrogen, un sistem de combustibil alternativ care este promovat de partenerul său japonez Toyota Motor Corp.
Amoniacul este explorat drept combustibil fără carbon, dar se confruntă cu obstacole din cauza inflamabilității scăzute și a emisiilor mari de oxizi de azot. GAC a declarat că a dezvoltat un motor de 2,0 litri care poate arde amoniacul lichid mai eficient într-un mod sigur, obținând 120 de kilowați de putere și o reducere cu 90% a emisiilor de carbon în comparație cu combustibilii convenționali, potrivit lui Hongzhong.
Compania GAC, deținută de statul chinez, conduce producătorii auto din țară în tranziția la energia verde. Brandul său de vehicule electrice Aion a devenit al treilea cel mai bine vândut brand de mașini „curate” din țară, după BYD Co. și Tesla Inc., după ce a depășit joint venture-ul General Motors Co. cu SAIC Motor Corp. și Wuling Motors Holdings.
Compania cu sediul în Guangzhou a investit în cercetare și dezvoltare și a fondat firma producătoare de baterii Greater Bay Technology (care a depășit valoarea de 1 miliard de dolari), care lucrează la celule pentru vehicule electrice (EV) care se pot încărca în 15 minute și în toate condițiile meteorologice, potrivit Bloomberg.
Lucrările privind folosirea amoniacului drept combustibil alternativ s-au concentrat mai ales pe transportul cu camioane și pe cel maritim, mai degrabă decât pentru vehiculele de pasageri, cum ar fi automobilele, deoarece acele industrii au fost mai bine poziționate pentru a gestiona substanța toxică. Există deja protocoale și sisteme de siguranță pentru industrii precum transportul comercial, care transportă deja substanța la o scară masivă de ani de zile, ca materie primă pentru fabricarea îngrășămintelor.
Mitsubishi Shipbuilding Co. a finalizat în mai livrarea unui sistem de alimentare cu combustibil amoniac pentru motoarele marine, în timp ce start-upuri precum Amogy Inc., cu sediul în New York, lucrează la alternative pe bază de amoniac care transformă substanța chimică în hidrogen înainte de a fi trimisă într-o celulă de combustie pentru a alimenta un vehicul.
Încă există întrebări cu privire la utilizarea amoniacului pentru alimentarea mașinilor, având în vedere dificultatea de manevrare și lipsa infrastructurii de realimentare. Majoritatea producătorilor de automobile își concentrează eforturile pe electrificare. Chiar și tehnologia celulelor de hidrogen, care este puternic promovată de guvernul japonez, generează foarte puțin interes în alte părți.
„Amoniacul este foarte dificil de manevrat. Nu cred că va avea succes în mașinile de pasageri”, a spus Colin McKerracher, șeful departamentului de transport și analize auto la BloombergNEF.
Betonul care „aspiră” poluarea din jur ar putea fi eroul neașteptat al calității aerului
Următoarea generație de panouri solare începe producția în China
Primul termometru din cer poate măsura căldura „produsă de orice clădire de pe planetă”
Roboții care au grijă de bătrâni ar putea deveni realitate în China