Home » Știință » Oamenii de știință au descoperit un compus al canabisului într-o buruiană

Oamenii de știință au descoperit un compus al canabisului într-o buruiană

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 20.06.2023

Oamenii de știință au descoperit canabidiol, un compus din canabis cunoscut sub numele de CBD, într-o plantă braziliană comună. Descoperirea ar putea duce la noi metode de producere a acestei substanțe tot mai populare, a declarat un cercetător principal.

Echipa a descoperit CBD în fructele și florile unei plante cunoscute sub numele de Trema micrantha blume, un arbust care crește în mare parte din țara sud-americană și care este adesea considerată o buruiană, a declarat biologul molecular Rodrigo Moura Neto de la Universitatea Federală din Rio de Janeiro.

CBD, utilizat din ce în ce mai des de unii pentru a trata afecțiuni precum epilepsia, durerile cronice și anxietatea, este unul dintre principalii compuși activi din canabis, alături de tetrahidrocannabinol sau THC.

Planta era considerată o buruiană

Eficacitatea compusului ca tratament medical este încă în curs de cercetare.

Neto a declarat că analizele chimice au descoperit că Trema conține CBD, dar nu și THC, ceea ce ridică posibilitatea unei noi surse abundente de CBD – o sursă care nu s-ar confrunta cu obstacolele legale și de reglementare ale canabisului, care continuă să fie interzis în multe locuri, inclusiv în Brazilia.

„Este o alternativă legală la consumul de canabis”, a spus el. „Aceasta este o plantă care crește peste tot în Brazilia. Ar fi o sursă mai simplă și mai ieftină de canabidiol”.

Oamenii de știință au găsit anterior CBD într-o plantă înrudită din Thailanda, a spus el, potrivit ScienceAlert.

Eficacitatea compusului ca tratament este în curs de cercetare

Neto, care nu și-a publicat încă rezultatele, a declarat că acum intenționează să își extindă studiul pentru a identifica cele mai bune metode de extragere a CBD din Trema și să analizeze eficacitatea acestuia la pacienții cu afecțiuni tratate în prezent cu canabis medical.

Echipa sa a obținut recent o subvenție de 104.000 de dolari americani din partea Guvernului brazilian pentru a finanța cercetarea. Aceasta este așteptată să dureze cel puțin cinci ani.

Un studiu realizat anul trecut de firma de analiză de piață Vantage Market Research a estimat piața globală pentru CBD la aproape 5 miliarde de dolari și a estimat că aceasta va crește la peste 47 de miliarde de dolari până în 2028, determinată în principal de utilizarea pentru sănătate și bunăstare.

„Noul canabis” ar putea fi o plantă înrudită cu margareta

Care europeni sunt campioni la consumul de canabis?

Canabisul, folosit în scop medical, poate ameliora durerea: mit sau adevăr?

Fumatul de canabis te face mai prietenos și mai puțin lacom, spune un cercetător