Klosterbrauerei Neuzelle, o fabrică de bere monahală, a dezvoltat ceea ce reprezentanții săi numesc „prima bere sub formă de pudră din lume”. Berea fără alcool și cu un conținut ridicat de dextrină a fost preparată ca de obicei, înainte să fie procesată și transformată într-o pulbere sau în granule care se dizolvă în apă.
Produsul a fost dezvoltat cu finanțare din partea Ministerului Federal German pentru Afaceri Economice și Energie (BMWi) și în colaborare cu alți „parteneri tehnologici” anonimi. Compania din spatele acestuia, Klosterbrauerei Neuzelle, vrea să schimbe modul în care este făcută berea prin structura procesului și utilizarea a mai puține materii prime și energie.
Fabrica de bere intenționează ca, inițial, să comercializeze berea sub formă de pulbere în cantități mici până la mijlocul lui 2023, astfel încât să testeze recepția produsului, conform Interesting Engineering.
Totuși, compania dorește să mărească producția și să introducă versiuni cu alcool. Deși berea sub formă de pudră este încă relativ nouă, alte pudre instant, cum ar fi cea de la Kingfisher, dezvăluită în 2019, nu este la fel de populară sau de bine cunoscută precum berea tradițională.
Unul dintre principalele avantaje ale berii sub formă de pudră este că este mult mai ușoară decât berea tradițională, ceea ce promite economii masive la costurile de transport. Datorită caracterului său ușor, poate fi expediată cu doar 10% din greutatea berii convenționale. Caracteristica aceasta face ca berea sub formă de pudră să fie un produs atractiv pentru piețele îndepărtate, cum ar fi Asia și Africa, unde costurile de transport sunt mai mari.
„A sosit momentul să punem la încercare producția clasică de bere și logistica, având în vedere cum ne tratăm mediul înconjurător. Miliarde de litri de apă sunt transportate către consumatorii din întreaga lume, deoarece berea este compusă în proporție de 90% din apă. Din punct de vedere ecologic, economisim deja la transport, dar încă nu și la utilizarea resurselor și a costurilor de producție”, a comentat un acționar al fabricii de bere de la mănăstirea Neuzelle, Helmut Fritsche, cu privire la proiect.
Klosterbrauerei Neuzelle speră să vizeze mai întâi aceste piețe, apoi să se îndrepte către alți vânzători la nivel mondial.
Chiar dacă ar putea exista beneficii, compania știe că persoanele cărora le place berea clasică și berea artizanală ar putea fi sceptice față de acest produs, în special în Germania. Prin urmare, Klosterbrauerei Neuzelle a identificat actorii de pe piața globală care revând ca fiind grupul său țintă principal.
Investitorii discută cu Klosterbrauerei Neuzelle despre cum să pună în aplicare noul său model de afaceri și cum să plătească pentru el. Din punct de vedere ecologic, compania a economisit deja la transport, dar trebuie să se concentreze în continuare pe utilizarea resurselor și pe reducerea costurilor de producție.
Strămoșul drojdiei de bere din Europa, găsit de cercetători în Irlanda
Scanările cerebrale au dezvăluit ce impact are ayahuasca asupra creierului
Renunțarea la alcool poate îmbunătăți cogniția în 18 zile, arată un studiu
Test de cultură generală. Ce înseamnă IPA de pe etichetele de bere?