Elon Musk a dezvăluit că Tesla va dezvolta un motor cu magneți permanenți pentru vehiculele electrice, fără elemente aparținând grupului de metale denumit pământuri rare.
Din cauza dificultăților de aprovizionare și a reprezentării majorității producției mondiale de către China, metalele denumite pământuri rare reprezintă o sursă a neînțelegerilor în lanțurile de aprovizionare pentru vehiculele electrice.
Există numeroase convingeri cu privire la ce este un element de pământ rar și câte dintre acestea sunt utilizate în fabricarea vehiculelor electrice. În realitate, elementele de pământuri rare sunt adesea absente din bateriile litiu-ion.
Motoarele vehiculelor electrice (EV) utilizează metale din categoria pământurilor rare în loc de baterii. Cel mai popular este neodimul. Aceste element chimic este folosit în crearea magneților puternici pentru motoarele electrice, hard diskuri și difuzoare. Magneții de neodim conțin în mod frecvent adaosuri de disprosiu și terbiu, potrivit Interesting Engineering.
În plus, așa-numitele pământuri rare nu sunt folosite la producerea tuturor motoarelor pentru mașini electrice. Tesla le utilizează în motoarele sale de curent continuu cu magnet permanent, dar nu și în motoarele sale de curent alternativ cu inducție.
Vehiculele Tesla au fost inițial alimentate de motoare cu inducție de curent alternativ, ceea ce nu a necesitat folosirea pământurilor rare. Nikola Tesla, care a creat motorul cu inducție de curent alternativ, este sursa numelui companiei lui Musk. Cu toate acestea, atunci când a fost prezetat Modelul 3, compania a prezentat un nou motor cu magnet permanent și, ulterior, a început să folosească aceste motoare la toate celelalte vehicule ale sale.
Tesla a anunțat că, prin îmbunătățirea eficienței sistemului de propulsie în ultimii cinci ani, a reușit să reducă folosirea pământurilor rare cu 25% în noile sale unități de propulsie a Modelului 3.
Cu toate acestea, acum se pare că Tesla încearcă să combine ce este mai bun din ambele lumi prin utilizarea unui motor cu magnet permanent fără elemente de pământuri rare.
Compania a fost vagă atunci când a fost întrebată despre materialele exacte pe care le utilizează. Cu toate acestea, aceasta ar putea folosi neodimul, terbiul și disprosiul.
În ceea ce privește următorul motor, imaginea Tesla arată că acesta va avea un magnet permanent, dar nu va folosi pământuri rare. Magneții permanenți făcuți din neodim au reprezentat mult timp standardul pentru asemenea aplicații, dar în timpul ultimilor zece ani, cercetările s-au concentrat asupra altor posibile materiale care ar putea să-i ia locul. Tesla nu a precizat pe care dintre acestea intenționează să le utilizeze, dar pare să fie aproape de face o alegere sau, cel puțin, crede că în curând va fi găsită o opțiune mai bună.
Germania construiește șoseaua care încarcă fără fir vehicule electrice
Inteligența artificială ar putea găsi noi compuși prețioși de pământuri rare
Germania nu este de acord cu interzicerea fabricării de vehicule noi cu ardere internă din 2035
Vehicule autonome adaptate la vreme dificilă, acum posibile cu un nou sistem AI