Pentru ca mașinile autonome să poată naviga, senzorii lor optici, cum ar fi camerele video și laserul, necesită o vedere clară. Cercetătorii de la Universitatea Örebro din Suedia au reușit să îmbunătățească precizia senzorilor radar pentru navigație, încât senzorii pot fi folosiți la mașinile autonome, permițându-le acestora să se conducă în siguranță indiferent de vreme.
„Avantajul radarului este că funcționează în toate condițiile meteorologice și poate să vadă prin fum și praf”, a spus Daniel Adolfsson, doctorand în știința calculatoarelor la Universitatea Örebro, conform TechXplore.
Cu această nouă metodă, o mașină autonomă care a călătorit 100 de metri, poate să determine unde a călătorit cu o precizie de un metru. Aceasta este o îmbunătățire a sistemului de poziționare a senzorilor radarului..
„Reducerea marjei de eroare de la 2% la 1% este un pas uriaș înainte. Metoda este atât foarte rapidă, cât și precisă, iar asta este exact ceea ce trebuie pentru ca roboții autonomi să interacționeze în siguranță cu oamenii și cu alți roboți”, a spus Daniel Adolfsson.
În prezent, vehiculele autonome navighează cel mai adesea folosind senzorii laser. Cu această metodă, poziționarea prin radar se apropie de tipul de precizie care poate fi obținut cu laserul. Aceasta înseamnă că senzorii radar pot înlocui senzorii laser pe vehiculele care trebuie să opereze în condiții de vizibilitate redusă, din moment ce senzorii radar pot pătrunde fumul, praful și ceața.
„Activitatea noastră de îmbunătățire a preciziei senzorilor radar poate duce la mașini autonome care să se conducă în siguranță indiferent de condițiile meteorologice. De asemenea, se poate dovedi utilă în cadrul industriilor de construcții și minieră, acolo unde mașinile autonome de mare tonaj trebuie să poată funcționa în medii cu mult praf”, a precizat Adolfsson.
Cu ajutorul senzorilor radar este posibil ca roboții autonomi să își creeze propriile hărți, o piesă fiabilă a puzzle-ului pentru a crea roboti care să poată percepe mediul înconjurător. Aceste hărți joacă, de asemenea, un rol important pentru capacitatea roboților de a comunica intre ei.
„Scopul este de a crea hărți pe care acești roboți să le poată înțelege și în care să se poată poziționa doar cu ajutorul senzorilor radar”, a spus Daniel Adolfsson.
Noua metodă a cercetătorilor a fost publicată în revista IEEE Transactions on Robotics. Aceștia au prezentat, de asemenea, ce părți ale algoritmului afectează precizia navigației.
„Am studiat fiecare parte a algoritmului nostru ca să înțelegem exact cât de mare este impactul pe care îl au diferite părți asupra preciziei poziției. Aceste cunoștințe ar putea să fie de ajutor pentru alți oameni de știință atunci când creează algoritmi similari”, a spus doctorandul.
Uber vinde tehnologia de mașini autonome
Cercetarea nucleară ar putea ajuta mașinile autonome „să vadă” mai bine
O mașină Tesla a ajuns direct într-o piscină, după ce șoferița a călcat accelerația în locul frânei
Șoferii din SUA cred că mașinile lor parțial autonome se pot conduce singure