În decembrie 2021, în timpul unui zbor de testare de la baza Edwards Air Force din California, un avion de luptă F-16 pentru antrenamente al Lockheed Martin numit VISTA X-62A a devenit primul avion pilotat de Inteligența Artificială (AI).
Acest lucru ar putea fi foarte important, deoarece noii piloți trebuie să fie pregătiți pentru a pilota avioane de înaltă performanță în diferite condiții. Deoarece fabricarea și întreținerea avioanelor de vânătoare este atât de costisitoare, forțele aeriene de astăzi sunt mult mai mici decât erau înainte. Acest lucru face dificilă rezervarea de suficient de multe aparate de zbor pentru antrenamente.
Inginerii au acum un instrument care poate face două lucruri simultan, datorită progresului Inteligenței Artificiale. „Variable In-flight Simulation Test Aircraft” (VISTA), creat de laboratorul de cercetare clasificat Skunk Works al Lockheed Martin în colaborare cu Calspan Corporation, este utilizat în cadrul US Air Force Test Pilot School de la baza Edwards pentru a simula caracteristicile de zbor ale diferitelor avioane.
VISTA X-62A este un F-16D Block 30 Peace Marble II modernizat, având instalată avionică Block 40. Acesta a fost numit pentru prima dată NF-16D, dar în iunie 2021 Guvernul SUA l-a declarat un bun național și i-a schimbat denumirea în X-62A.
Primul avion pilotat de AI conține tehnologii de ultimă oră în interiorul carcasei din aliaj de aluminiu. „Sistemul de simulare VISTA” (VSS) al Calspan, „Algoritmul de urmărire a modelului” (MFA) al Lockheed Martin și „Sistemul pentru controlul autonom al simulării” (SACS) sunt cele mai notabile.
Împreună, acestea îi oferă avionului noi caracteristici care îl transformă într-un sistem care poate zbura singur și într-un mediu pentru testarea inteligenței artificiale, potrivit Interesting Engineering.
„Enterprise Mission Computer” versiunea 2 (EMC2), cunoscută și sub numele de „Einstein Box”, care este menită să le permită sistemelor mai vechi să se interconecteze pentru a partaja date pe toate domeniile, este gestionată de „Enterprise-wide Open Systems Architecture” (E-OSA) din sistemul SACS.
În plus, secțiunile din față și din pupa ale cockpitului folosesc fiecare afișaj pe tablete Getac și senzori sofisticați.
Lockheed spune că Vista X-62A are caracteristici mai bune și poate face, de asemenea, modificări rapide ale software-ului pentru prototipare rapidă, ceea ce accelerează dezvoltarea și permite mai multe zboruri de testare.
„VISTA ne va permite să paralelizăm dezvoltarea și testarea tehnicilor de ultimă oră de inteligență artificială cu noi modele de vehicule fără echipaj”, a explicat dr. M. Christopher Cotting.
„Această abordare, combinată cu testarea concentrată asupra noilor sisteme de vehicule pe măsură ce sunt produse, va maturiza rapid autonomia pentru platformele fără echipaj și ne va permite să furnizăm capabilități relevante din punct de vedere tactic luptătorului nostru de război”, a adăugat Cotting.
INTERVIU EXCLUSIV – Totul despre prima revistă SF creată de Inteligența Artificială
Inteligența Artificială a detectat semnale radio de origine necunoscută
Când va atinge omenirea singularitatea? Inteligența Artificială Generală, mai aproape decât credem