Cercetarea nucleară ar putea ajuta mașinile autonome „să vadă” mai bine
Zenuity, o societate mixtă între Volvo Cars și Veoneer, a anunțat că lucrează cu Organizația Europeană pentru Cercetare Nucleară (CERN) la îmbunătățirea procesului decizional al mașinilor autonome, sporind astfel siguranța.
Provocarea care apare în dezvoltarea acestor vehicule stă în interpretarea cantității vaste de date generată în timpul condusului normal, cum ar fi identificarea altor vehicule și a pietonilor. CERN, cunoscut pentru acceleratorul de particule Large Hadron Collider (LHC), generează cantități uriașe de date care necesită luarea rapidă de decizii, ceea ce se realizează prin intermediul unui circuit integrat digital numit Field-Programmable Gate Arrays (FPGA).
În ultimii trei ani, cercetătorii au colaborat cu Zenseact, filiala Volvo, privind viziunea computerizată pentru un software de conducere autonomă. Scopul a fost acela de a îmbunătăți luarea de decizii în cazul mașinilor autonome cu ajutorul algoritmilor de învățare profundă ai LHC.
Tehnologia care va permite mașinilor autonome să ia decizii rapide
Potrivit lui Christoffer Petersson, director de cercetare la Zenseact, învățarea automată poate duce la luarea mai rapidă a deciziilor în vehiculele autonome, conform Interesting Engineering.
CERN utilizează FPGA, un sistem hardware capabil să execute algoritmi decizionali complecși în câteva microsecunde, pentru învățarea rapidă a mașinilor în experimentele de conducere autonomă și de fizică a particulelor. Sistemul hardware FPGA va oferi viteza și abilitățile de luare a deciziilor necesare pentru aceste aplicații complexe.
Parteneriatul subliniază importanța colaborării și cooperării în știință și tehnologie.
Îngrijorări privind siguranța mașinilor autonome
Vehiculele autonome ar putea revoluționa transportul și să facă drumurile mai sigure, dar îngrijorările privind siguranța continuă să fie o problemă majoră. Acest lucru este evidențiat de un incident tragic din 2018, atunci când un vehicul autonom Uber a lovit și ucis un pieton în Arizona, SUA. Incidentul a atras atenția asupra problemei complexe și dificile de a asigura siguranța vehiculelor autonome în toate scenariile de conducere.
În 2019, directorul general al Arm Holdings, Simon Segars, a comentat situația industriei mașinilor care se conduc singure, afirmând că va dura ceva timp până când tehnologia va ajunge să fie folosită la scară largă, tocmai pentru că anticiparea acțiunilor unei mașini în toate circumstanțele posibile este o sarcină dificilă.
Vă mai recomandăm și:
Șoferii din SUA cred că mașinile lor parțial autonome se pot conduce singure
Vehicule autonome adaptate la vreme dificilă, acum posibile cu un nou sistem AI
Uber vinde tehnologia de mașini autonome
Ambițiile Volkswagen și Mercedes privind mașinile electrice se lovesc de necazuri