Boeing a venit cu un nou concept avansat de avion de marfă stealth pentru a satisface nevoia tot mai mare de avioane de marfă și avioane-cisternă mai durabile.
Boeing a prezentat o idee pentru un avion de marfă stealth tactic, cu un corp cu aripi unite între ele, sau BWB. Ideea vine la aproape două săptămâni după ce Frank Kendall, secretarul Forțelor Aeriene ale SUA, a declarat că a avea mai multe avioane și cisterne de realimentare aeriană care pot supraviețui va fi importantă în viitoarele conflicte de vârf împotriva adversarilor apropiati, în special a Chinei.
Compania a finanțat intern acest proiect până în acest moment.
„Ne-am gândit că este un moment bun să împărtășim caracteristicile majore ale conceptului nostru Blended Wing Body (BWB), în locul conceptelor pe care le-am arătat anterior pentru a reprezenta investigația noastră în ceea ce privește BWB”, se menționează într-o declarație transmisă de Boeing pentru The War Zone.
„Continuăm activitățile de cercetare a conceptului BWB cu clienții guvernamentali pentru a continua progresul tehnicii de proiectare a aeronavelor militare de transport”, a spus compania, potrivit Interesting Engineering.
BWB este un tip de design de aeronavă care prezintă o aripă și un fuzelaj unite, mai degrabă decât un fuzelaj cilindric tradițional cu aripi separate. Aripile sunt perfect fuzionate de corpul avionului. Acest lucru face ca forma avionului să fie mai aerodinamică și ar putea economisi combustibil.
Câteva exemple notabile de aeronave BWB includ bombardierele „stealth” B-2 și B-21; aeronava de cercetare X-48B a NASA; aeronava de cercetare X-48C a Boeing; MAVERIC (Model Aircraft for Validation and Experimentation of Robust Innovative Control) a Airbus; vehiculul aerian fără pilot MAGMA al BAE Systems și vehiculul aerian de luptă fără pilot (UCAV) X-47B al Northrop Grumman.
Chiar dacă modelele BWB sunt adesea foarte stealth, cum ar fi bombardierele B-2 și B-21, și au adesea forme care arată precum niște aripi zburătoare, acesta nu este întotdeauna un design greu de observat. Unul dintre cele mai evidente beneficii ale designului BWB este eficiența aerodinamică mai bună.
Acest lucru poate duce la o economie de combustibil mai mare și la o autonomie mai extinsă. De asemenea, volumul intern poate fi avantajos.
Reprezentantul Boeing la evenimentul AIAA SciTech a spus că noul avion de marfă stealth este un „progres semnificativ” față de proiectele BWB anterioare ale companiei. Acesta are două motoare cu reacție complet interne și caracteristici de design stealth, cum ar fi un fuzelaj cu cel puțin unele margini netede și un bot care seamănă mai mult cu un cioc.
Ideile anterioare de BWB ale Boeing, cum ar fi seria X-48, aveau fuzelaje și boturi mai largi și mai rotunjite, iar motoarele erau deasupra centrului fuzelajului din spate.
Potrivit unui oficial Boeing, noul design al avionului de transport aerian BWB încorporează parțial conducte serpentine în orificiile de admisie ale motorului. Acest lucru ajută la ascunderea palelor ventilatorului turbinei, care, dacă sunt expuse, pot fi reperate de radar. Când sunt utilizate cu deflectoare în fața ventilatorului, acestea pot reduce depistarea de către radar în linie dreaptă.
Evacuarea greu de văzut direct din majoritatea unghiurilor, în special de dedesubt, și coada avionului par a fi concepute pentru a reduce semnătura în infraroșu. Acesta este un mod destul de obișnuit de a face o aeronavă mai puțin observabilă. Datează din primele zile ale stealth-ului și ar reduce, de asemenea, semnătura radar a anumitor părți.
Modelul are, de asemenea, un design interesant al cockpitului din sticlă, cu mai multe secțiuni și un panou mare chiar deasupra părții frontale a fuzelajului. Un reprezentant Boeing la evenimentul AIAA SciTech a spus că, cel puțin deocamdată, aranjarea ferestrelor este doar un experiment de gândire și nu reprezintă neapărat designul final.
Acest lucru nu înseamnă că Boeing nu speră să beneficieze de eficiența generală sporită a formei BWB. Informațiile furnizate către The War Zone sugerează că această idee de design ar putea folosi cu aproximativ 30% mai puțin combustibil decât un avion de marfă tradițional cu aceeași capacitate de încărcare.
În prezent, designul este în faza conceptuală. Modelarea avansată va analiza diferite părți ale noului design BWB, cum ar fi modul în care aerul se mișcă prin orificiile sale ventrale mari.
Anglia va interzice tacâmurile de unică folosință din plastic
Biblia de la Geneva va fi vândută la licitație
Fintech-ul chinez Ant Group nu va mai fi controlat de Jack Ma