Un studiu arată că „pauzele lungi și dese” chiar sunt „cheia marilor succese”
Intervențiile scurte și pozitive te pot ajuta să faci față sarcinilor care nu îți plac și e-mailurilor enervante. Studiul, realizat de o echipă internațională de cercetători, a demonstrat că activitățile scurte și plăcute, cum ar fi vizionarea unui videoclip plin de umor pe YouTube, îi pot ajuta pe angajați să facă față stresului cotidian.
Un nou studiu realizat de Otto Beisheim School of Management (WHU) din Germania și Trinity Business School din Irlanda a constatat că efectuarea unor scurte intervenții pozitive de distragere a atenției pot să reducă nivelul de stres atunci când te confrunți cu sarcini dificile.
În schimb, asta îți permite să fii mult mai implicat, mai creativ și de ajutor colegilor tăi. Cercetarea a fost condusă de Vera Schweitzer, doctorandă la WHU.
Emoțiile pozitive îi ajută pe angajați să se descurce mai bine la locul de muncă
Dr. Vera Schweitzer spune că micile momente de repaus, cele în care te uiți sau faci ceva distractiv, ar putea să sporească gradul de implicare necesar în gestionarea activităților de lucru, de zi cu zi, conform SciTechDaily.
„Încercarea de a rămâne calm după ce citești un e-mail enervant, de exemplu, este, de obicei, destul de epuizantă pentru angajați. În consecință, aceștia s-ar putea să se străduiască să dea dovadă de autocontrol pe tot parcursul zilei de lucru, ceea ce le-ar împiedica implicarea, creativitatea și comportamentul față de colegi. Aici intervine pozitivitatea. Vizionarea unui videoclip amuzant crește sentimentele de pozitivitate. Astfel de emoții pozitive le permit angajaților să își protejeze resursele de reglementare chiar și după ce se confruntă cu solicitări de autocontrol care consumă resurse. Acest lucru influențează în mod pozitiv eficiența lor la locul de muncă”, a explicat dr. Vera Schweitzer.
Un scurt moment distractiv, o mai mare productivitate
Dr. Wladislaw Rivkin, profesor asociat în Comportamentul organizațional, la Trinity Business School, a explicat că, în cazul angajaților, viziunea companiilor asupra scurtelor momente de pozitivitate joacă un rol destul de important, deoarece acestea ar putea contribui la destinderea angajaților.
„Mediile de lucru de astăzi sunt din ce în ce mai solicitante, dar avem o înțelegere limitată a ceea ce pot face organizațiile și angajații ca să prevină efectele stresante ale solicitărilor de autocontrol, cum ar fi e-mailurile negative sau sarcinile neiubite. Cercetările noastre arată că intervențiile scurte și pozitive pot ajuta angajații să profite la maximum de ziua lor și că angajatorii și angajații ar trebui să ia în considerare încorporarea mai multor momente de pozitivitate în ziua de lucru! De exemplu, organizațiile ar putea oferi angajaților recomandări despre scurte videoclipuri amuzante prin intermediul unui buletin informativ zilnic sau ar putea posta o glumă a zilei pe internet. Procedând astfel, angajatorii pot contribui la atenuarea efectelor negative ale solicitărilor de autocontrol”, a explicat dr. Wladislaw Rivkin, profesor asociat în Comportamentul organizațional, la Trinity Business School.
Cercetătorii și-au adunat rezultatele prin examinarea a 85 de angajați pe parcursul a 12 zile lucrătoare, cărora li s-a acordat zilnic un scurt moment pozitiv, bazat pe text sau video.
Vă mai recomandăm și:
Un somn de bună calitate face femeile să fie mai ambițioase la locul de muncă
Egalitatea de șanse la locul de muncă, în scădere. Cum ajută inteligența artificială
Studiu: Productivitatea angajaților a crescut de când muncesc de acasă