Tehnologia de economisire a combustibilului aviatic bazată pe pielea de rechin
La mijlocul lunii decembrie 2022, Agenția pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene (EASA) i-a acordat companiei Lufthansa Technik permisiunea de a modifica două variante de Boeing 777, dotându-le cu pelicule bazate pe tehnologia de economisire a combustibilului AeroSHARK, o inovație axată pe durabilitate dezvoltată în comun de Lufthansa Technik și compania de produse chimice BASF.
Tehnologia de economisire a combustibilului va fi instalată pe aeronavele Lufthansa Cargo și Swiss International Air Lines (SWISS).
„Datorită structurii sale speciale de suprafață cu nervuri microscopice, AeroSHARK reduce rezistența la frecare a învelișului aeronavei. Ca urmare, consumul de combustibil și emisiile de CO2 sunt reduse cu aproximativ un procent”, se menționează într-un comunicat.
Ce beneficii aduce tehnologia de economisire a combustibilului pentru aviație?
„Pentru fiecare Boeing 777-300ER operat de SWISS, asta înseamnă economii anuale de aproximativ 400 de tone de kerosen și o reducere a emisiilor de peste 1.200 de tone de dioxid de carbon. Boeing 777F, ceva mai scurt, va economisi aproximativ 370 de tone de combustibil și va avea o reducere a emisiilor de 1.170 de tone de CO2 în fiecare an”, se mai arată în comunicat.
Primul Boeing 777-300ER echipat cu AeroSHARK al companiei aeriene elvețiene a început deja operațiunile zilnice în octombrie. Primele zboruri ale acestui avion au fost efectuate pentru a colecta dovezi detaliate că modificarea AeroSHARK nu a avut un impact negativ asupra siguranței operaționale și a manevrării avionului.
Zborurile inițiale au fost urmate de câteva săptămâni de evaluare a datelor colectate și a altor documente, cum ar fi valorile măsurate din simulările de flux. Noul decret emis de EASA îi va permite companiei Lufthansa Technik să aplice peliculele pe orice aeronave Boeing 777-300ER și 777F, scrie Interesting Engineering.
„Aprobarea AeroSHARK pentru variantele Boeing 777 este un pas important în distribuirea acestei noi tehnologii importantă pentru creșterea sustenabilității în transportul aerian”, a declarat Soeren Stark, director general al Lufthansa Technik.
Avioane mai ecologice
„Cu partenerul nostru BASF, ne putem sprijini acum clienții pentru a face subflote întregi mai ecologice. Mai mult, intenționăm să extindem utilizarea noii tehnologii și pentru alte tipuri de aeronave. Suntem singura companie MRO din lume care oferă astfel de soluții de reducere a consumului de combustibil și a emisiilor de CO₂ pentru aeronavele comerciale. În mod firesc, suntem foarte mândri de acest lucru”, a spus el.
„Cu pelicula funcțională Novaflex Sharkskin, ne ajutăm clienții să-și atingă obiectivele individuale de sustenabilitate și, în acest fel, facem aviația mult mai ecologică”, a completat Dr. Uta Holzenkamp, de la divizia Pelicule din cadrul BASF.
Tehnologia de economisire a combustibilului AeroSHARK va fi instalată acum pe cele 12 avioane 777-300ER și 11 avioane 777F ale SWISS și Lufthansa Cargo. Se preconizează că modificările vor reduce amprenta de carbon a Grupului Lufthansa cu peste 25.000 de tone anual.
În 2020, Lufthansa a operat primul său zbor de marfă 100% neutru din punct de vedere al carbonului.
Vă recomandăm să citiți și:
Mai mulți jurnaliști care au scris despre Elon Musk, suspendați pe Twitter
OMS anunță că rezervele de vaccinuri împotriva holerei sunt pe sfârșite
O balenă cu spatele rupt a reușit să parcurgă 5.000 de kilometri