Orele de muzică au fost asociate cu note mai mari la matematică, dar doar în anumite școli
Daniel Mackin Freeman, doctorand în sociologie, și Dara Shifrer, profesor asociat de sociologie, au folosit un set mare de date reprezentativ la nivel național pentru a vedea ce tipuri de cursuri de arte influențează rezultatele la matematică și cum variază aceasta în funcție de compoziția socio-economică a școlii. Ce efect au avut orele de muzică?
Școlile cu statut socio-economic (SES) inferior sunt cele care au un procent mai mare de elevi eligibili pentru prânz gratuit sau compensat.
Cercetătorii au descoperit că orele de muzică din școli cu un SES superior sau mijlociu sunt corelate cu note mai mari la matematică. Mackin Freeman a spus că aceasta nu este o surpriză, având în vedere modurile în care muzica și matematica se suprapun.
Orele de muzică, importante pentru rezultatele la matematică
„Dacă te gândești la asta la un nivel intuitiv, a citi muzică înseamnă doar a face matematică. Desigur, este un alt tip de matematică, dar ar putea fi o formă de matematică mai captivantă pentru studenți decât învățarea calculelor”, a spus el.
Totuși relația pozitivă dintre cursurile de muzică și rezultatele la matematică este în mare parte restrânsă la școlile care deservesc elevi mai privilegiați din punct de vedere social.
Studiul sugerează că acest lucru ar putea fi cauzat de faptul că cursurile de arte din școlile cu SES scăzut sunt de calitate inferioară și/sau au resurse insuficiente. Elevii din școlile cu SES scăzut au, de asemenea, mai puține ore de muzică și arte, în medie, în comparație cu colegii lor, sugerând, de asemenea, că școlile cu SES scăzut au resurse insuficiente atunci când vine vorba de cursurile de arte, scrie Phys.org.
„Ar fi rezonabil să ne așteptăm ca, în școlile cu resurse insuficiente, calitatea cursurilor muzicale să fie vinovată de lipsa corelării cu rezultatele la alte materii. Pentru programe intensive din punct de vedere al resurselor, cum ar fi crearea de trupe ale școlii, este mai puțin probabil ca școlile cu resurse insuficiente să aibă instrumente muzicale funționale, cu atât mai puțin un instructor care îi poate învăța pe elevi să citească muzică într-un mod care să-i ajute să facă conexiuni cu aritmetica”, a spus Mackin Freeman.
O lipsă de perspectivă
Mackin Freeman a spus că descoperirile sugerează că învățarea nu ar trebui să se întâmple în „silozuri” de discipline și că modurile în care unele școli au încercat să crească rezultatele la matematică, prin dublarea numărului de ore de matematică și reducerea celor de arte, sunt lipsite de perspectivă și contraproductive.
„Crearea unui mediu în care elevii au acces la un curriculum bine rotunjit ar putea influența indirect rezultatele la matematică. Ar putea fi ceva atât de simplu precum dorința de a merge la școală pentru că abia așteaptă să exerseze cu trupa sau pentru că au ore de desen”, a spus el.
Studiul a fost publicat în revista Sociological Perspectives.
Vă recomandăm să citiți și:
Vârsta sau genetica: Ce influențează, de fapt, modul în care îmbătrânim?
Oamenii de știință au descoperit de ce ne vin cele mai bune idei la duș
De ce oamenii nu se pot gâdila singuri? Iată o posibilă explicație!
Detectarea bolii Alzheimer, acum mai simplă cu un nou test de sânge