Combustibilul de avioane produs din alcool, o inițiativă a unei companii finanțate de Bill Gates
Bill Gates, prin intermediul organizațiilor sale, va investi 50 de milioane de dolari pentru a crea combustibilul de avioane produs din alcool.
Bill Gates a fondat Breakthrough Energy și a anunțat recent că primul său proiect de finanțare Catalyst va veni sub forma unui grant de 50 de milioane de dolari pentru fabrica de combustibil durabil pentru aviație (SAF) Freedom Pines Fuels a start-upului LanzaJet, din Soperton, Georgia.
Breakthrough Energy Catalyst este un program unic care reunește întreprinderi și organizații nonprofit pentru a finanța proiecte cheie, primele de acest fel, la scară comercială, care accelerează implementarea tehnologiilor esențiale, scrie Interesting Engineering.
Combustibilul de avioane produs din alcool ar putea deveni, în viitor, ceva uzual
„Breakthrough Energy Catalyst este o nouă modalitate prin care sectorul privat poate accelera tranziția către energie curată prin finanțarea de proiecte care se vor asigura că soluțiile esențiale pentru schimbările climatice vor ajunge pe piață la termenul de care are nevoie lumea”, explică Rodi Guidero, director executiv al Breakthrough Energy și Managing Partner la Breakthrough Energy Ventures.
„Combustibilul de avioane produs din alcool de la noua fabrică de combustibil durabil pentru aviație a LanzaJet ar putea avea un rol vital în decarbonizarea aviației, demonstrând în același timp modul în care locurile de muncă și afacerile economiei de energie curată pot alimenta comunitățile”, a adăugat Guidero.
„Le suntem recunoscători partenerilor Catalyst, care înțeleg că leadershipul climatic înseamnă sprijinirea tehnologiilor care vor elimina emisiile și că rezolvarea provocărilor noastre climatice va necesita nimic mai puțin decât mobilizarea motorului economic al lumii pentru a construi un viitor net zero”, a mai spus el.
Cu cât va reduce emisiile acest combustibil?
Proiectul Freedom Pines Fuels al LanzaJet va fi prima fabrică SAF la scară comercială a companiei. Va fi, de asemenea, prima fabrică din lume care va face combustibilul de avioane produs din alcool, despre care se speră că ar putea reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puțin 70%, în comparație cu combustibilul fosil. Proiectul este programat să fie finalizat în 2023.
Acest lucru este foarte important, deoarece aproximativ 2%-3% din emisiile de gaze cu efect de seră din lume provin anual din aviație. Întrucât carburanții durabili pentru aviație nu necesită modificări ale aeronavelor, aceștia reprezintă o modalitate esențială de a reduce rapid emisiile de carbon din aviație folosind avioanele deja utilizate în întreaga lume.
Atunci când fabrica va fi complet funcțională, aceasta va fi o parte esențială a creșterii producției de SAF și a aducerii de combustibili durabili și mai ieftini pe piață. Se așteaptă ca fabrica să producă 34 de milioane de litri de SAF și aproape 4 milioane de litri de motorină regenerabilă anual.
Asta înseamnă de aproximativ de două ori mai mult SAF decât este fabricat în prezent în SUA. Tehnologia LanzaJet va putea fi utilizată la o scară mult mai mare în SUA și în întreaga lume după construirea fabricii. Alte proiecte sunt deja planificate în America de Nord, Europa și Asia, care ar produce mai multe miliarde de litri de SAF în fiecare an.
De ce a primit combustibilul de avioane produs din alcool finanțare de la Bill Gates?
Proiectele de pionierat pentru noi tehnologii au adesea probleme în obținerea de capital ieftin, deoarece au costuri mari și adesea se confruntă cu probleme și costuri neașteptate, mai ales în climatul economic actual. Finanțarea Catalyst poate reduce riscul investițiilor viitoare și poate accelera răspândirea tehnologiilor curate, oferind bani pentru astfel de proiecte.
În acest caz, grantul Catalyst a ajutat Freedom Pines Fuels să acopere un deficit de finanțare. Acest lucru îi va permite fabricii să își păstreze programul actual de dezvoltare.
Încurajarea inovațiilor
În plus, grantul va încuraja mai multă inovație în ceea ce privește SAF, ajutând la crearea unei noi piețe pentru etanol din surse durabile, care poate fi extinsă și are emisii scăzute de carbon. Pentru a realiza acest lucru, se așteaptă ca instalația să treacă la etanol de a doua generație, incluzând etanol produs din deșeuri, până la sfârșitul celui de-al cincilea an.
Această schimbare se va adăuga la ceea LanzaJet deja face pentru a construi fabrici SAF în Marea Britanie care utilizează etanol de a doua generație și pentru a face parteneriate strategice pentru a accelera dezvoltarea combustibilului avansat, care este insuficient pe piață în acest moment.
„LanzaJet se bazează pe inovație și lucrăm în fiecare zi cu un sentiment de urgență pentru a face față provocării noastre climatice globale”, explică Jimmy Samartzis, CEO LanzaJet.
„Pentru a maximiza impactul și pentru a scala tehnologia noastră pentru a furniza cantități semnificative de combustibil durabil pentru aviație în întreaga lume, parteneriatele contează. Avem o oportunitate reală la ușa noastră de a ne extinde în mod semnificativ și de a implementa tehnologia la nivel global și nu am fi capabili să construim această fabrică la fel de rapid sau la fel de accesibil fără grantul Breakthrough Energy Catalyst, care a redus costul total al capitalului și este esențial pentru reducerea emisiilor și accelerarea ritmului de aducere a SAF pe piața globală”, a adăugat el.
Fabrica pentru noul combustibil a primit numeroase finanțări
SAF este fabricat din diverse materii prime durabile și cu emisii scăzute de carbon, cum ar fi deșeuri agricole, deșeuri solide municipale, culturi energetice sau carbon captat din procesele industriale sau din aer. Combustibilul de avioane produs din alcool poate fi folosit în locul combustibilului tradițional și este compatibil cu aeronavele și infrastructura existente.
În comparație cu combustibilul tradițional obținut din țiței, SAF poate reduce mult emisiile de gaze cu efect de seră (GES) pe întregul său ciclu de viață. De asemenea, poate îmbunătăți semnificativ calitatea aerului local prin reducerea particulelor poluante.
Uzina Freedom Pines Fuels a LanzaJet a fost deja ajutată de Departamentul de Energie al SUA, Fondul de inovare climatică Microsoft și acționarii LanzaJet Mitsui & Co.: Suncor Energy, LanzaTech, British Airways și Shell. Grantul Catalyst de la Breakthrough Energy este un plus binevenit la proiect și va ajuta în mod semnificativ la punerea în funcțiune a uzinei cât mai curând posibil.
Vă recomandăm să citiți și:
Aerul poluat înclină balanța în cazul obezității la femei! Ce rol joacă expunerea la poluare?
Record stabilit de o turbină eoliană offshore. Câtă energie a generat?
Cartofii putrezi ar putea deveni antibiotice. Cum este posibil?
Propulsoare cu magneți supraconductori vor fi testate pe Stația Spațială Internațională