Cercetătorii chinezi de la Universitatea Jiaotong din Chengdu au testat mașini capabile să leviteze magnetic la o înălțime de aproximativ 35 de milimetri deasupra solului, pe o porțiune de autostradă special modificată.
O filmare din momentul testului arată un vehicul de pasageri modificat alunecând de-a lungul suprafeței, în timp ce anvelopele sale se învârt neputincios în aer.
Astfel, anvelopele au devenit inutile după ce oamenii de știință au atașat ceea ce par a fi „repulsoare” magnetice la partea inferioară a vehiculului.
Cercetătorii din spatele testului speră că mașinile cu sistem maglev ar putea reduce consumul de energie. Dar, judecând după echipamentul greoi și dificil de controlat, există provocări imense de inginerie – și probabil de siguranță, de asemenea – ce trebuie rezolvate înainte ca tehnologia să devină practică.
Detaliile despre test sunt încă rare. Opt vehicule modificate au fost testate pe o porțiune de aproximativ opt kilometri de autostradă.
Atât drumul, situat în partea de est a Jiangsu, cât și vehiculele în sine au trebuit să fie puternic modificate pentru a le reuși această performanță. Inginerii au adăugat o serie de magneți permanenți pe podeaua vehiculelor, în timp ce rulau o șină conductoare de-a lungul autostrăzii, conform Futurism.
Viteza a fost, de asemenea, relativ mare, mașinile atingând o viteză raportată de 70 de kilometri la oră – totuși încă departe de trenurile „glonț” ale țării, cel mai rapid dintre acestea putând atinge 600 de kilometri la oră.
China a anunțat, de asemenea, construirea „primei linii de probă dezvoltată independent din țară” folosind tehnologii maglev.
Vehiculul electric care absoarbe carbon, noua invenție a studenților olandezi
China a dezvaluit un tren maglev care se poate deplasa cu 600 km/oră