Deși mulți dintre noi caută un loc liniștit în care să studieze, zgomotul poate juca un rol cheie în a ajuta unele persoane să își îmbunătățească potențialul de învățare.
Universitatea Edith Cowan a investigat efectele stimulării transcraniene cu zgomot aleatoriu (tRNS) într-o varietate de medii și a constatat că tehnologia ar putea avea multe aplicații. În ciuda numelui său, tRNS nu utilizează zgomotul în sensul cotidian, auditiv al cuvântului.
Mai degrabă, vede electrozi atașați la cap, astfel încât un curent slab să poată trece prin anumite părți ale creierului. Dr. Onno van der Groen, conducătorul studiului, a declarat că studiul a arătat că tRNS este un instrument promițător pentru a ajuta persoanele cu capacități de învățare compromise.
,,Efectul asupra învățării este promițător: poate accelera învățarea și poate ajuta persoanele cu afecțiuni neurologice”, a declarat Dr. van der Groen, potrivit EurekAlert.
,,Persoanele cu dificultăți de învățare îl pot folosi pentru a îmbunătăți rata de învățare, de exemplu. De asemenea, a fost testat pe persoane cu deficite vizuale, cum ar fi după un accident vascular cerebral și leziuni cerebrale traumatice. Când adăugați acest tip de stimulare în timpul învățării, obțineți o performanță mai bună, o învățare mai rapidă și o atenție mai bună”.
Dr. van der Groen a declarat că tRNS funcționează permițând creierului să formeze noi conexiuni și căi de acces, un proces cunoscut sub numele de neuroplasticitate.
,,Dacă înveți ceva, trebuie să existe schimbări în creierul tău, ceea ce îți permite să înveți aceste informații”, a spus el. ,,Iar acesta este un instrument pentru a spori această neuroplasticitate”.
Dr. van der Groen a spus că tRNS a avut două efecte asupra creierului: efectul „acut”, care permite unei persoane să performeze mai bine în timp ce este supusă la tRNS, și efectul de modulare care a văzut rezultate de ddurată
Ideea de a extinde potențialul de învățare al unei persoane prin intermediul unei tehnologii precum tRNS ridică multe întrebări.
În timp ce este relevant pentru cei cu deficiențe și dificultăți de învățare, aceasta ridică, de asemenea, întrebarea dacă o persoană își poate duce inteligența la noi niveluri.
Dr. van der Groen spune că potențialul există, dar există și semne că nu va crea un ,,nou nivel” de inteligență.
Deși tehnologia se află încă în fază incipientă, iar oamenii pot avea acces la tRNS doar dacă intră în studii controlate, Dr. van der Groen a spus că, în realitate, caracterul său practic și siguranța sa aparentă înseamnă că există un mare potențial pentru o serie de aplicații.
,,Conceptul este relativ simplu”, a spus el. ,,Este ca o baterie: curentul merge de la plus la minus, dar trece și prin cap.
Oamenii de știință din întreaga lume investighează, de asemenea, efectele tRNS asupra percepției, a memoriei de lucru, a procesării senzoriale și a altor aspecte ale comportamentului, tehnologia dovedindu-se promițătoare ca tratament pentru o serie de afecțiuni clinice. ,,Încă încercăm să aflăm cum putem să folosim tehnologia cel mai bine”, a declarat Dr. van der Groen.
Studiul a fost publicat în Neuroscience.
Tot mai multe dovezi arată că LSD îmbunătățește învățarea și memoria
De ce ar trebui să dormim, în loc să învățăm? Un studiu arată cum îmbunătățește somnul învățarea
Învățarea automată identifică exoplanetele locuibile. Cum i-ar putea ajuta pe astronomi?