Realitatea virtuală este un subiect fierbinte în acest moment și nu doar pentru potențialele înșelăciuni cu „proprietate virtuală” care a devenit populară cu puțin timp în urmă.
Folosim micile universuri paralele pentru a juca jocuri diverse sau pentru a afla exact cum ar arăta un tigru cu dinți-sabie dacă ar fi transportat în sufrageria noastră modernă, indică IFL Science.
Iar în Cambridge, Marea Britanie, se pot salva vieți. O nouă aplicație de formare în realitate mixtă, numită HoloScenarios, le permite medicilor stagiari și juniori să practice medicina pe „pacienți” holografici precisi din punct de vedere medical – iar în epoca restricțiilor COVID-19 varianta este salutată ca un nou instrument neprețuit pentru învățare.
„De-a lungul școlii de medicină, am avea situații în care actorii ar juca rolul de pacienți”, a spus medicul debutant Aniket Bharadwaj, care a fost unul dintre primii care a încercat noua tehnologie. Dar „odată cu pandemia, multe dintre acestea s-au schimbat în interacțiuni bazate pe tablete, din cauza riscului virusului pentru oameni”, a explicat el.
„A avea un pacient holografic pe care îl poți vedea, auzi și cu care poți interacționa este cu adevărat interesant și va face cu adevărat o diferență pentru învățarea elevilor”, a spus el.
Pentru moment, programul se concentrează pe afecțiuni respiratorii comune și urgențe – lucruri precum astmul, anafilaxia, embolia pulmonară și pneumonia. Dar modulele viitoare sunt în curs de dezvoltare și acestea vor instrui utilizatorii să facă față problemelor de cardiologie și neurologie. „Acest lucru face antrenamentul mult mai interactiv și realist și puteți face greșeli în siguranță, ba mai mult, puteți învăța din ele”, a spus Bharadwaj.
Deși tehnologia asociată cu realitatea virtuală este încă în primele etape de lansare, în cele din urmă liderii de proiect speră că ar putea schimba jocul la nivel mondial. Cu căștile potrivite și un smartphone sau o tabletă, cursanții de pe tot globul ar putea, în viitor, să poată accesa scenariile de formare – iar profesorii lor, din Cambridge, își pot evalua progresul și pot ajusta criza medicală pentru a se potrivi.
„Ajutăm la evoluția educației de la un model bazat pe mentorat la unul în care studenții din întreaga lume pot avea acces egal la expertiză de vârf pentru a stăpâni abilitățile clinice bazate pe invenții”, a spus dr. Arun Gupta, lider de proiect și consultant anestezist la Spitalul Universitar Cambridge.
„Realitatea mixtă este din ce în ce mai recunoscută ca o metodă utilă de antrenament cu simulator”, a adăugat el. „Pe măsură ce instituțiile cresc achizițiile, cererea pentru platforme care oferă utilitate și ușurință în gestionarea învățării în realitate mixtă se extinde rapid.”
Și nu numai că tehnologia este concepută pentru a fi mai accesibilă din punct de vedere geografic, dar ajută și la reducerea costurilor. În mod tradițional, simulările medicale necesită destul de multe cheltuieli: există centre de simulare dedicate de întreținut, echipamente și profesori care trebuie plătiți și actori care trebuie angajați și instruiți în lucruri precum „cum arată de fapt un atac de cord”. HoloScenarios nu necesită nimic din toate acestea, făcându-le mai flexibile și mai puțin prohibitive, deschizându-le mult mai mulți studenți în general.
„Primul nostru modul HoloScenarios reprezintă o modalitate nouă și incredibil de puternică de a folosi realitatea mixtă pentru formarea în domeniul sănătății, care urmează să fie urmată de multe alte module și aplicații noi livrate în curând”, a declarat David King Lassman, fondatorul companiei de tehnologie GigXR din Los Angeles, care dezvoltă aplicația în parteneriat cu NHS și Universitatea Cambridge.
„Abilitarea instructorilor cu pregătire la 360 de grade pentru practica clinică reprezintă o piatră de hotar pentru GigXR, care ne permite să oferim clienților noștri o bibliotecă de aplicații care oferă soluții pentru studenți, de la primele lor cursuri până la formarea continuă”, a adăugat el.
Deci, cât de transformatoare va fi această nouă aplicație de antrenament SF? Ei bine, adevărul este că nu putem spune încă. Dar, din fericire, din cauza modului în care programul este derulat, vom putea în viitor – pentru că este cuplat cu o analiză continuă a eficacității HoloScenarios ca resursă de învățare și predare.
„Cercetarea noastră are ca scop descoperirea modului în care astfel de simulări pot sprijini cel mai bine învățarea și accelerează adoptarea unui antrenament eficient în realitate mixtă, informând în același timp dezvoltarea continuă”, a spus Riikka Hofmann, profesor la Facultatea de Educație de la Universitatea din Cambridge, care conduce analiza.
„Sperăm că va ajuta la ghidarea instituțiilor în implementarea realității mixte în programele lor, în același mod în care instituțiile evaluează resursele convenționale, cum ar fi manuale, manechine, modele sau software de calculator și, în cele din urmă, să îmbunătățească rezultatele pacienților”, a spus ea.
Meta (fostul Facebook) achiziționează producătorul aplicației de realitate virtuală „Supernatural”
Pandemia va accelera adoptarea telemedicinei și a căștilor pentru realitate virtuală
Facebook a creat un Headset pentru realitate virtuală de mărimea unor ochelari de soare