Home » Știință » Ambuteiajele ar putea deveni doar o amintire, cu ajutorul semafoarelor cu Inteligență Artificială

Ambuteiajele ar putea deveni doar o amintire, cu ajutorul semafoarelor cu Inteligență Artificială

Publicat: 17.05.2022

Cozile lungi de mașini ar putea fi de domeniul trecutului folosind semafoarele cu Inteligență Artificială dezvoltate de cercetătorii de la Universitatea Aston.

Semafoarele cu Inteligență Artificială, primele de acest fel, citesc în direct înregistrările unei camere și își schimbă culorile în consecință, menținând traficul fluid și reducând aglomerația.

Sistemul folosește învățarea prin consolidare profundă, în care un program înțelege când ceva nu merge bine și încearcă un alt curs de acțiune sau continuă să se îmbunătățească atunci când progresează, explică Tech Xplore.

În timpul testelor, sistemul a depășit semnificativ toate celelalte metode, care se bazează de obicei pe tranziții de fază proiectate manual.

Semafoarele cu Inteligență Artificială nu doar te scapă de nervi, ci te ajută și să economisești

În 2019 s-a estimat că aglomerația din zonele urbane ale Regatului Unit îi face pe locuitori să piardă, în medie, în jur de 115 ore și combustibil în valoare de 894 de lire sterline în fiecare an. O cauză majoră a congestiei este sincronizarea inadecvată a semafoarelor.

Cercetătorii au construit un simulator de trafic foto-realist de ultimă generație, Traffic 3D, pentru a-și antrena programul, învățându-l să gestioneze diferite scenarii de trafic și vreme. Atunci când sistemul a fost testat pe o intersecție reală, s-a adaptat la aceasta, în ciuda faptului că a fost antrenat în întregime pe simulări. Prin urmare, ar putea fi eficient în multe situații din lumea reală.

Dr. Maria Chli, de la Universitatea Aston, a explicat că „au configurat acest lucru ca un joc de control al traficului. Programul primește o ‘recompensă’ atunci când o mașină trece printr-o intersecție. De fiecare dată când o mașină trebuie să aștepte sau există un blocaj, există o recompensă negativă. De fapt, nu există nicio contribuție din partea noastră; pur și simplu controlăm sistemul de recompense”.

În prezent, principala formă de automatizare a semaforului folosită la joncțiuni depinde de buclele de inducție magnetică; un fir stă pe drum și înregistrează mașinile care trec peste el. Programul numără asta și apoi reacționează la date. Deoarece AI-ul creat de echipa de la Universitatea Aston „vede” volum mare de trafic înainte ca mașinile să treacă prin semafor și ia decizia atunci, este mai receptiv și poate reacționa mai rapid.

Dr. George Vogiatzis, tot de la Universitatea Aston, spune că „motivul pentru care ne-am bazat acest program pe comportamente învățate este pentru ca acesta să poată înțelege situații pe care nu le-a mai experimentat în mod explicit înainte”.

Un sistem puternic

„Am testat acest lucru cu un obstacol fizic care cauzează aglomerație, mai degrabă decât cronometrarea culorilor semaforului, iar sistemul a funcționat bine. Atât timp cât există o legătură cauzală, computerul își va da seama în cele din urmă care este acea legătură. Este un sistem extrem de puternic”, spune dr. Vogiatzis.

Programul poate fi configurat pentru a vizualiza orice nod de trafic, real sau simulat, și va începe să învețe în mod autonom. Sistemul de recompense poate fi manipulat, de exemplu, pentru a încuraja programul să lase vehiculele de urgență să treacă rapid. Dar programul învață întotdeauna singur, mai degrabă decât să fie programat cu instrucțiuni specifice.

Cercetătorii speră să înceapă să-și testeze sistemul pe drumuri reale în acest an.

Vă recomandăm să citiți și:

Electrocardiograma cu inteligență artificială ar putea identifica pacienții cu risc crescut de AVC

Solul lunar ar putea genera oxigen și combustibil. Cum ar ajuta resursele extraterestre viitoarele misiuni?

Definiția secundei ar putea fi schimbată până în 2030

Cum arată drona silențioasă cu propulsie ionică?

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Cele mai frecvente greșeli în timpul examenelor de matematică și cum să le eviți (P)
Cele mai frecvente greșeli în timpul examenelor de matematică și cum să le eviți (P)
De unde provin piesele din mozaicul lui Alexandru cel Mare? Iată ce arată cele mai noi analize!
De unde provin piesele din mozaicul lui Alexandru cel Mare? Iată ce arată cele mai noi analize!
102 ani mai târziu, Nosferatu de atunci și Nosferatu de acum
102 ani mai târziu, Nosferatu de atunci și Nosferatu de acum
Robert Eggers, regizorul filmului Nosferatu. „Cu cât încerci mai mult să te îndepărtezi de întuneric, cu atât mai mult întunericul este chiar în spatele tău”
Robert Eggers, regizorul filmului Nosferatu. „Cu cât încerci mai mult să te îndepărtezi de întuneric, cu atât mai ...
Test de cultură generală. Care este cel mai scump lichid din lume?
Test de cultură generală. Care este cel mai scump lichid din lume?
„Majoronul”, particula bizară care ar putea explica cele mai mari mistere ale Universului
„Majoronul”, particula bizară care ar putea explica cele mai mari mistere ale Universului
Elefanții nu au dreptul la eliberare din captivitate pentru că nu sunt oameni, a decis o instanță americană
Elefanții nu au dreptul la eliberare din captivitate pentru că nu sunt oameni, a decis o instanță americană
Amendă uriașă pentru Google în Indonezia! Cum ar fi abuzat gigantul tehnologic de poziția sa pe piață?
Amendă uriașă pentru Google în Indonezia! Cum ar fi abuzat gigantul tehnologic de poziția sa pe piață?
O pisică a avut parte de voiajul vieții sale după ce a fost uitată în cala unui avion
O pisică a avut parte de voiajul vieții sale după ce a fost uitată în cala unui avion
Unul dintre cei mai culţi domni ai Ţării Româneşti
Unul dintre cei mai culţi domni ai Ţării Româneşti
OpenAI şi SoftBank își unesc forțele într-un proiect masiv de infrastructură pentru inteligenţa artificială
OpenAI şi SoftBank își unesc forțele într-un proiect masiv de infrastructură pentru inteligenţa artificială
Doar jumătate de felie de bacon pe zi poate crește riscul de demență
Doar jumătate de felie de bacon pe zi poate crește riscul de demență
„Victorie monumentală” pentru Prințul Harry împotriva tabloidelor din Marea Britanie
„Victorie monumentală” pentru Prințul Harry împotriva tabloidelor din Marea Britanie
Primul oraș european care testează taxiuri cu mașini autonome
Primul oraș european care testează taxiuri cu mașini autonome
Este adevărat că oamenii preistorici au trăit în peșteri?
Este adevărat că oamenii preistorici au trăit în peșteri?
De ce, în timpul „miliardului plictisitor”, Pământul nu a avut munți?
De ce, în timpul „miliardului plictisitor”, Pământul nu a avut munți?
Iată cum furnicile ar putea rezolva problemele traficului urban
Iată cum furnicile ar putea rezolva problemele traficului urban
Cele mai vechi dovezi ale prezenței umane în Europa, găsite la situl Grăunceanu din România
Cele mai vechi dovezi ale prezenței umane în Europa, găsite la situl Grăunceanu din România