Forțele Aeriene ale SUA au lansat în mod oficial cursa de căutare a unui înlocuitor pentru flota sa de avioane E-3 Sentry – sisteme de alertă și control aero-purtate, cunoscute și ca AWACS.
Forțele Aeriene au inițiat demersurile de identificare a unor parteneri din industrie care să poată să ofere un înlocuitor pentru E-3 Sentry, dar succesorul acestuia va fi cel mai probabil E-7 Wedgetail.
Procesul de afaceri numit „Request for Information” sau RFI, un proces prin care se cer informații cu privire la capabilitățile diverșilor furnizori sau producători necesită două sau mai multe prototipuri de avioane care să fie achiziționate în anul fiscal 2023 și livrate într-un termen de cinci ani, indică The Drive.
Documentul RFI pune în discuție cerințele necesare pentru un astfel de avion, cum ar fi capacitatea de indica țintele în mișcare sau capabilități comandă și control în condiții de luptă, dar și capacitatea de a identifica inamicii și de a-i deosebi de aliați sau măsuri de susținere electronică. Precizările de cerințe stipulate în document sunt foarte precise.
Nu se știe sigur dacă RFI reprezintă o schimbare a direcției sau este pur și simplu o modalitate de a aduna cât mai multe informații înainte de a se lua o decizie. Cu toate acestea, oferă o posibilitate pentru producători, de a veni cu cele mai bune propuneri, chiar dacă Boeing este văzut de mulți drept cel mai pretabil candidat pentru acest proiect.
Reprezentanții Boeing sunt încrezători că soluțiile oferite de ei vor fi în cele din urmă alese de Forțele Aeriene.
Mike Manazir, vicepreședinte Boeing pe probleme de afaceri de apărare confirma încrederea pe care o manifesta cu privire la alegerea pe care Forțele Aeriene o vor face.
În decembrie 2021, Frank Kendall, secretar de stat al Forțelor Aeriene a confirmat intenția de a achiziționa avionul E-7, vorbind despre sistemul de identificare al țintelor terestre, drept unul dintre cele mai importante aspecte avute în vedere.
Printre alte lucruri pe care acesta le consideră esențiale pentru Wedgetail se mai numără un sistem de indicare al țintelor în mișcare de la înălțime, care trebuie să facă parte din ecosistemul avionului, pentru a contribui mai bine la manevrele de penetrare clandestine pe care misiunile aparatului le-ar presupune.
Astfel de avioane, care să îndeplinească toate aceste cerințe specifice sunt deja de apanajul unui domeniu de nișă. Doar câteva companii sunt capabile de a derula astfel de proiecte în prezent.
Cu privire la aceste aspecte, GlobalEye de la Saab este singurul care se poate constitui într-o provocare pentru E-7, chiar dacă alegerea sistemelor suedeze în detrimentul celor americane pare o posibilitate destul de redusă.
Un design inspirat de aripile de bufniță reduce poluarea fonică a avioanelor și turbinelor eoliene
Emiratele Arabe au suspendat achiziția de avioane F-35, pe fondul tensiunilor dintre SUA și China
Marina americană iubea hidroavioanele pentru că puteau fi adaptate ușor
Sunt rețelele 5G un pericol pentru avioane? Iată tot ce trebuie să știm