Home » Știință » Ar putea orașele să declanșeze revoluția mașinilor electrice? Concluziile unui nou studiu

Ar putea orașele să declanșeze revoluția mașinilor electrice? Concluziile unui nou studiu

Publicat: 02.02.2022

O echipă de cercetători din Newcastle a pus în discuție factorii cheie pe care orașele ar trebui să îi aibă în vedere pentru a impulsiona revoluția mașinilor electrice.

Lucrarea lor a fost publicată în Nature Electronics. Documentul susține că orașele trebuie să utilizeze politici și stimulente locale pentru a impulsiona revoluția mașinilor electrice.

Conduși de Dr. Oliver Heidrich, de la Universitatea Newcastle, autorii descriu o serie de pași pe care orașele pot să îi ia pentru a sprijini adoptarea vehiculelor electrice, cum ar fi să dea un exemplu sau să folosească mecanisme fiscale. Echipa discută, de asemenea, factorii care influențează revoluția electrică, inclusiv factorii situaționali, factorii contextuali și barierele și facilitatorii, scrie Tech Xplore.

Vehiculele electrice le vor înlocui în curând pe cele pe benzină și diesel

Autorul principal, dr. Oliver Heidrich, de la Școala de Inginerie a Universității Newcastle, a spus că „unul dintre motivele pentru care investitorii, producătorii și consumatorii s-au oprit să adopte vehicule electrice la scară largă este incertitudinea: atât în ceea ce privește direcția politicii, dar și, mai important, în ceea ce privește calendarul”.

„Deși acum este destul de clar că vehiculele electrice vor înlocui în curând vehiculele pe benzină și diesel, ceea ce nu este clar este cum se poate întâmpla acest lucru și cine ar trebui să preia conducerea în reducerea unora dintre aceste incertitudini”, spune Heidrich.

Lucrarea subliniază rolul cheie pe care îl joacă administrațiile locale, regionale și naționale în a impulsiona revoluția mașinilor electrice.

Orașele din întreaga lume ar putea folosi instrumentele pe care le controlează, cum ar fi drepturile de acces la drumuri, taxele de parcare și politicile de utilizare a terenurilor, pentru a influența comportamentul consumatorilor.

Autorii spun, de asemenea, că flotele și sistemele de achiziții proprii ale orașelor ar putea ajuta la accelerarea adoptării vehiculelor electrice.

Revoluția mașinilor electrice, începută prin puterea exemplului

Pe lângă consolidarea poziției lor de lider, orașele ar putea folosi facilitățile fiscale pentru a suplimenta finanțarea națională pentru achiziționarea sau închirierea de vehicule electrice.

Autorii susțin că adoptarea vehiculelor electrice la scară largă de către orașe ar putea ajuta la combaterea percepției că acestea sunt destinate consumatorilor mai înstăriți. Alte domenii care ar putea beneficia de finanțare sunt flotele de autobuze electrice și investițiile în electrificarea autobuzelor, precum și flotele corporative.

În lucrare, Dr. Heidrich și colegii săi evidențiază factorii cheie situaționali și contextuali care stau la baza adoptării vehiculelor electrice în orașe.

Geografia este unul dintre principalii factori situaționali. Densitatea, cadrul socio-economic și calitatea și disponibilitatea transportului alternativ sunt câțiva factori situaționali.

Factorii care influențează revoluția mașinilor electrice

Fiecare oraș se confruntă cu un set unic de factori situaționali și trebuie să își formuleze abordarea pentru a sprijini adoptarea vehiculelor electrice, de exemplu, oferind stații de încărcare în zone mai dens populate, investind în infrastructura publică pe distanțe lungi, sprijinind infrastructurile de încărcare din locuințe, sau o combinație a acestor opțiuni.

Autorii discută modul în care factorii contextuali joacă un rol prin explicarea, educarea și stimularea utilizării vehiculelor electrice în orașe. Acest lucru ar putea fi realizat prin măsuri relativ simple, precum acordarea accesului la benzile de circulație prioritare, parcare gratuită sau scutiri de taxe.

Lucrarea explorează barierele și factorii cheie pentru promovarea adoptării vehiculelor electrice. Autorii spun că pentru a depăși aceste bariere este necesar un echilibru între atragerea cererii, cum ar fi costurile, și tehnologia și impulsurile guvernamentale, cum ar fi interzicerea motoarelor cu ardere internă.

Ceea ce este clar este că sunt necesare strategii bine gândite la nivel local, regional, național și, într-adevăr, internațional pentru a atinge nivelurile de deținere a vehiculelor electrice necesare pentru a atinge obiectivul de reducere a emisiilor. Este clar că orașele pot și ar trebui să conducă această schimbare necesară.

Vă recomandăm să citiți și:

Petrolul atinge maximul ultimilor șapte ani. Temeri legate de aprovizionare și tensiuni geopolitice

Top: în ce orașe din lume se găsește cel mai groaznic trafic

Nivel record al emisiilor de gaze cu efect de seră. Lumea este „departe de obiectivele climatice”

Poluarea poate reduce speranța de viață a 40% dintre indieni cu mai mult de 9 ani

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Doi mari producători auto ar putea fuziona și ar deveni al treilea cel mai mare grup auto global
Doi mari producători auto ar putea fuziona și ar deveni al treilea cel mai mare grup auto global
A murit crocodilul Burt din filmul „Crocodile Dundee”
A murit crocodilul Burt din filmul „Crocodile Dundee”
Vremea se strică în aproape toată țara, anunță meteorologii
Vremea se strică în aproape toată țara, anunță meteorologii
Adepții Pământului plat au constatat cu surprindere că acesta este rotund după o vizită în Antarctica
Adepții Pământului plat au constatat cu surprindere că acesta este rotund după o vizită în Antarctica
Un general și carul său, parte din Armata de Teracotă, au fost descoperiți în China
Un general și carul său, parte din Armata de Teracotă, au fost descoperiți în China
Creaturile bizare din Antarctica care pot trăi 11.000 de ani
Creaturile bizare din Antarctica care pot trăi 11.000 de ani
Britanicii din Epoca Bronzului își mâncau dușmanii, sugerează o descoperire macabră
Britanicii din Epoca Bronzului își mâncau dușmanii, sugerează o descoperire macabră
Kamala Harris, prima femeie vicepreședinte din istoria Americii. Atunci când Joe Biden a efectuat o colonoscopie, i-a transferat puterea prezidențială timp de 90 de minute
Kamala Harris, prima femeie vicepreședinte din istoria Americii. Atunci când Joe Biden a efectuat o colonoscopie, i-a transferat ...
Selly, portretul copilului minune al internetului din România, EXCLUSIV la Altceva cu Adrian Artene
Selly, portretul copilului minune al internetului din România, EXCLUSIV la Altceva cu Adrian Artene
Un studiu leagă consumul de alcool de ​​o reacție alergică mai severă la nuci
Un studiu leagă consumul de alcool de ​​o reacție alergică mai severă la nuci
Test de cultură generală. Ce decorațiune de Crăciun era făcută din plumb?
Test de cultură generală. Ce decorațiune de Crăciun era făcută din plumb?
Doi sateliți ESA și NASA și-au unit forțele și au măsurat calota glaciară din Groenlanda
Doi sateliți ESA și NASA și-au unit forțele și au măsurat calota glaciară din Groenlanda
Originea sifilisului, descoperită după 500 de ani. Cum a apărut boala?
Originea sifilisului, descoperită după 500 de ani. Cum a apărut boala?
Un tigru a străbătut 200 de kilometri prin Siberia pentru a-și regăsi partenera
Un tigru a străbătut 200 de kilometri prin Siberia pentru a-și regăsi partenera
Iată cum poți să afli dacă pisica ta suferă de psihopatie
Iată cum poți să afli dacă pisica ta suferă de psihopatie
Viaţa zbuciumată a celei mai frumoase Prinţese a României. A fost prima femeie căpitan de cursă lungă, s-a căsătorit de două ori şi a sfârşit la mănăstire
Viaţa zbuciumată a celei mai frumoase Prinţese a României. A fost prima femeie căpitan de cursă lungă, s-a căsătorit ...
ChatGPT și alți chatboți suferă de demență, arată un studiu
ChatGPT și alți chatboți suferă de demență, arată un studiu
Apple renunţă la plata în mai multe tranșe pentru iPhone
Apple renunţă la plata în mai multe tranșe pentru iPhone