Vehiculele autonome au evoluat enorm de la debutul lor, în anii 1980, până în prezent. Fiind prezente într-un număr mare de industrii, pe diferite posturi, acestea au devenit destul de comune în viața noastră de zi cu zi. Iar acum, un vehicul autonom Honda își începe lucrul pe un „șantier solar”.
Cu ceva timp în urmă, la CES 2018, gigantul automobilistic japonez Honda a prezentat o varietate de concepte de vehicule autonome de lucru (AWV) și este acum gata să transforme unul dintre ele în realitate, scrie Interesting Engineering.
În parteneriat cu firma de construcții Black & Veatch, Honda a testat cu succes prototipul AWV complet electric pe un șantier de construcții cu energie solară din New Mexico, Statele Unite.
Compania a spus că șantierul de 400 de hectare este un mediu ideal pentru a testa capacitățile de manevrare și rulare ale AVW, deoarece acest vehicul autonom Honda are capacitatea de a merge off-road.
Mai multe vehicule au fost testate la șantierul căruia Honda i-a creat o hartă foarte detaliată, astfel încât operatorii să poată stabili punctele de pornire și de sfârșit. În timp ce vehiculele pot funcționa autonom, ele pot fi, de asemenea, controlate de la distanță în cazul în care ceva merge prost.
Compania afirmă că AWV-ul de 721 de kilograme poate transporta sarcini de până la 399 de kilograme, având o autonomie de 45 de kilometri. Acest vehicul autonom Honda poate funcționa opt ore cu o singură încărcare. În plus, AWV utilizează GPS, radar, LiDAR și camere 3D pentru monitorizare de la distanță și navigare ușoară.
Pe parcursul testării pe teren în cadrul proiectului de construcție cu energie solară la scară largă al Black & Veatch, a doua generație AWV și-a dovedit cu succes valoarea.
După finalizarea sarcinilor de remorcare și transportul materialelor de construcție, apă și alte provizii la și de la șantier, Honda a declarat că „AWV va fi capabil să ofere o gamă largă de servicii unei varietăți de industrii care au nevoie de o soluție robustă de off-roader, în special acolo unde constrângerile forței de muncă și preocupările legate de siguranță fac alte soluții nepractice.”
Honda a adăugat faptul că „capacitatea de a opera în mod autonom – sau prin telecomandă – și de a transporta sarcini mari, împreună cu potențialul de a adăuga atașamente și unelte, face ca Honda AWV să fie o platformă potrivită pentru multe medii de lucru”.
Vă recomandăm să citiți și:
Peste 150 de români concurează la hackathonul NASA Space Apps Challenge
Maşina Tesla, lansată de SpaceX în urmă cu nouă luni, a trecut de orbita planetei Marte