NASA este considerată de mulți drept agenția spațială a Statelor Unite, însă denumirea sa mai reprezintă și un alt domeniu de cercetare. Administrația Națională Spațială și Aeronautică este, de asemenea, organizația de cercetare aerospațială civilă a SUA.
În acest rol, NASA a fost esențială în dezvoltarea de noi tehnologii, de la motoare de rachetă și până la sisteme de control al aeronavelor. O parte din acest rol este administrarea campaniei Advanced Air Mobility (AAM) care testează tehnologie dronelor autonome.
Cea mai recentă reușită a campaniei a fost testarea unui elicopter electric vertical de decolare și aterizare (eVTOL) conceput pentru utilizarea ca taxi zburător.
Testul implică un vehicul eVTOL încă neidentificat de la o companie numită Joby care dezvoltă tehnologia alături de NASA de peste 10 ani. Aeronava care arată ca o versiune mai mare a unei drone cu 6 rotoare va efectua teste de zbor la baza companiei Joby din California.
Aceasta este prima rundă de testări cu acest nou tip de aeronavă. NASA a elaborat un plan de testare riguros care va include colectarea de date despre mișcările, sunetele și comunicarea vehiculului în diferite forme de zbor.
Pentru a colecta o parte din date, cercetătorii au trebuit să dezvolte un tip de centru acustic mobil care poate urmări vehiculul cu 50 de microfoane diferite și poate colecta date despre sunetele pe care le face.
Sunetele reprezintă un factor important în adoptarea acestui tip de zboruri. Oamenii trebuie să îl accepte. Nimeni nu ar fi încântat de dronele de curierat dacă acestea ar crea același zgomot ca un motor cu reacție. Însă, acceptul publicului nu este singurul factor care influențează testele.
Un alt factor este reprezentat de reglementări. Deși nu este direct responsabilă pentru reglementarea zborului autonom, NASA este un partener crucial al Administrației Federale pentru Aviație (FAA).
Unii activiști și-au exprimat deja îngrijorarea că FAA se implică într-un mod neadecvat într-o industrie care evoluează rapid și împiedică dezvoltarea companiilor americane în timp ce competitorii din națiuni mai bine reglementate zboară la propriu pe deasupra lor, potrivit Science Alert.
Următorul pas din aceste eforturi va fi o serie de teste cunoscută drept NC-1. Așteptate să aibă loc în 2022, testele vor analiza tipare și scenarii de zbor mai realiste față de cele efectuate recent în California.
În mod ideal, eforturile combinate ale ramurilor aerospațiale și regulatorii ale guvernului american vor contribui la dezvoltarea unei industrii vibrante care va schimba viața cetățenilor în bine.
Taxiurile zburătoare ar putea deveni o tehnologie fezabilă cu ajutorul unor noi baterii
AirCar, mașina zburătoare care tocmai a finalizat cu succes un test de zbor de 35 de minute
Capitala europeană care ar putea avea robotaxiuri în 2024
New York oprește o flotă de taxiuri Tesla în favoarea unor mașini cu ardere internă