O aeronavă alimentată cu energie solară, potențial capabilă să zboare vreme de trei luni de zile fără a fi nevoie de intervenția pilotului, se află, în momentul de față, în proces de realizare. Momentul când ar putea fi lansată este unul destul de apropiat, potrivit cercetătorilor.
Drona este dezvoltată de Skydweller Aero Inc., o companie aerospațială cu capital spaniol și american care dezvoltă drone ultra-moderne pentru aplicații comerciale și militare.
Cu o anvergură de 72 de metri, Aeronava Skydweller este prevăzută cu 270 de celule fotovoltaice care pot furniza 2 kilowați de putere.
Datorită sarcinii sale flexibile, aeronava are potențialul de a efectua o serie de aplicații, inclusiv telecomunicații, monitorizare geospațială, colectare de date, prognoză meteo, operațiuni de urgență și supraveghere.
Drona se află, în prezent, în plin proces de testare, fiind efectuate mai multe zboruri preliminare cu piloți umani.
Potrivit unui comunicat de presă al companiei, un zbor de testare cu echipaj a depășit, recent, recordul mondial pentru cea mai mare altitudine atinsă și susținută de o aeronavă cu energie solară, care se deplasa la aproape 4.875 metri.
Scopul final al testărilor de acum la care este supusă aeronava este acela de a dezvolta o aeronavă cu energie solară care poate zbura fără echipaj timp de până la 90 de zile, cel mai lung program de zbor continuu cu energie solară din istorie, potrivit iflscience.com.
Potrivit raportului înaintat de Flight Global, compania speră să demonstreze că zborul de durată al aeronavei, fără a fi controlată de un pilot, poate fi realizabil spre sfârșitul acestui an.
Din informațiile apărute în spațiul media, rezultă că nu mai puțin de 5 milioane de dolari americani au fost puși la bătaie de Marina SUA pentru a putea fi demoonstrate capacitățile extraordinare ale avionului.
Skydweller primise anterior investiții de la Leonardo, o companie aerospațială italiană, cu un capital de miliarde de dolari, al cărei sediu se află la Roma.
Nava Skydweller este un prototip mult mai avansat care amintește de tehnologia folosită în cazul aeronavei cu energie solară Solar Impulse, la bordul căreia piloții André Borschberg și Bertrand Piccard au au navigat între 2015 și 2016.
Pe parcursul a 16 luni, avionul a întreprins o expediție din Abu Dhabi în Asia, o croazieră peste Pacific, până în Hawaii, pentru ca mai apoi să se întoarcă pe continentul american, nu înainte, totuși, de a opri în Spania și Egipt. În cele din urmă, nava s-a întors la Abu Dhabi.
Cea mai lungă etapă a acestui zbor total e reprezentată de cei 7.212 kilometri parcurși între Japonia și Hawaii, durata zborului fiind de 117 ore și 52 de minute.
La trei ani de la finalizarea acestui zbor, Solar Impulse și Skydweller au semnat un acord pentru utilizarea viitoare a acestui avion inovator. Din toate punctele de vedere, se pare că noua navă Skydweller este realizată pe scheletul vechii aeronave Solar Impulse, careia i-au fost implementate o tehnologie și software-uri noi, de natură să transforme în realitate visul cercetătorilor; un zbor fără echipaj pe o durată lungă de timp.
Citește și:
Avionul Solar Impulse a încheiat traversarea istorică a Oceanului Atlantic
Avionul Solar Impulse 2 a plecat în cea mai periculoasă călătorie care revoluţionează aeronautica