Home » Știință » Cheia pierderii în greutate ar putea fi reprezentată de momentul zilei în care alegem să face exerciţiile fizice

Publicat: 16.05.2020
Cercetătorii explică faptul că repetarea acestor exerciţii la aceeaşi oră maximizează efectele acestora.

Un studiu din 2019 realizat de către oamenii de ştiinţă de la Brown Alpert Medical School, Statele Unite ale Americii, arată că atunci când vine vorba de exerciţiile fizice pe care le facem pentru a ne menţine sau pentru a mai pierde din greutate nu contează atât de mult tipul de activitate ales ci, mai degrabă, efectuarea acesteia la aceeaşi oră/perioadă din zi, notează Science Alert.

În general, pentru o viaţă sănătoasă, medicii ne recomandă cel puţin două ore jumătate de activitate fizică săptămânală, cu precizarea că cel puţin 10 minute în cadrul fiecărei şedinţe ar trebui să reprezinte activitate fizică intensă. Vestea bună este că pentru cei cu o sănătate bună şi o greutate care nu depăşeşte aceste limite, situaţia se dovedeşte a fi destul de bună, aceste recomandări minime putând fi respectate fără prea mult efort, Totuşi, în cazul persoanelor care au probleme cu greutate, chiar şi aceste recomandări minime se pot dovedi problematice.

În cadrul acestui studiu, oamenii de ştiinţă au analizat datele a 375 de persoane care desfăşurau activităţi fizice pentru a pierde în greutate şi au ajuns la concluzia că există o relaţie puternică între un nivel de activitate moderat spre intens şi realizarea exerciţiilor în aceeaşi parte a zilei. Psihologii explică faptul că un astfel de comportament automatizat prezintă rezultate şi în multe alte domenii, inclusiv în cazul exerciţiilor fizice.

Cercetătorii explică faptul că activitatea fizică care nu este programată, „accidentală” poate să fie transformată într-o rutină de exerciţii, dar, esenţial în acest caz este creşterea efortului depus şi a numărului de bătăi de inimă pe minut. „Exercitarea repetată în prezenţa unor indicii consistente, cum ar fi în acelaşi timp al zilei sau în aceeaşi locaţie, poate ajuta la stabilirea relaţiilor de exerciţiu”, explică cercetătorii.

Studiul a fost publicat în Obsesity.

Modul în care exerciţiile fizice reduc grăsimea de pe abdomen şi cum o substanţă aprobată de medici împiedică acest proces