Home » Știință » NASA a descoperit o planetă asemănătoare cu Pământul ce ar putea să susţină viaţa

Sursa foto: NASA
Publicat: 22.04.2020
Kepler-1649c se află la 300 de ani-lumină de Terra şi pare a avea aceeaşi mărime şi temperatură precum planeta noastră.

Telescopul Kepler, un instrument ştiinţific creat pentru a identifica planete asemănătoare cu Pământul, a rămas fără energie în anul 2018, dar datele pe care le-a trimis în timpul perioadei de funcţionare continuă să ofere o multitudine de surprize. Una dintre acestea este Kepler-1649c, o planetă aflată la 300 de ani-lumină şi pe care oamenii de ştiinţă o consideră a fi una dintre cele mai asemănătoare planete de Terra  descoperite de acest telescop, notează Cnet.

Orbita acestei planete se află în zona locuibilă a stelei sale, ceea ce înseamnă că la suprafaţa acesteia apa ar putea să existe sub formă lichidă. Un alt aspect important, care subliniază similarităţile dintre Kepler-1649c şi planeta noastră este cel legat de cantitatea de energie, lumină solară, pe care aceasta o primeşte. Datele descoperite în bazele de date ale telescopului arată că această planetă primeşte 75% din lumina pe care o primeşte Pământul, ceea ce înseamnă că temperaturile la suprafaţa acesteia ar putea fie apropiate de cele pe care le experimentăm şi noi.

„Această lume interesantă şi îndepărtată ne oferă o speranţă şi mai mare că un al doilea Pământ se află printre stele, aşteptând să fie găsit”, explică cercetătorul NASA Thomas Zurbuchen.

Deşi împarte o serie de caracteristici importante cu planeta noastră, nu ştim dacă Kepler-1649c reprezintă un loc în care viaţa aşa cum o ştim poate să existe. Astfel, componenţa atmosferei încă este necunoscută, iar steaua pe care o orbitează este o pitică roşie care aruncă în spaţiu plasmă şi radiaţii.

Studiul A Habitable-zone Earth-sized Planet Rescued from False Positive Status a fost publicat în The Astrophysical Journal.

Cea mai asemănătoare planetă Terrei, descoperită până în acest moment