Home » Știință » O exoplanetă este deformată de gravitatea extremă a stelei lângă care s-a format

Publicat: 11.04.2020
Cercetătorii explică faptul că această planetă are forma unei mingi de fotbal american.

Astronomii anunţă că au identificat o exoplanetă, KOI 1843.03, care pare a fi deformată de gravitaţia extremă exercitată de către steaua pitică roşie lângă care s-a format. Aceştia sunt de părere că forţele gravitaţionale fac ca această planetă să aibă o formă asemănătoare unei mingi de fotbal american, notează Live Science.

Măsurătorile iniţiale ale oamenilor de ştiinţă sugerează că KOI 1843.03 se află la doar 395 ani-lumină faţă de Pământ, că are 44% din masa şi 60% din diametrul planetei noastre. Studiile efectuate de-a lungul timpului sugerează faptul că această exoplanetă are o orbită extrem de mică, reuşind să realizeze o mişcare de revoluţie în jurul stelei sale în doar 4.245 ore, iar o mişcare în jurul propriei axe durează doar 4 ore, după cum explică Leslie Rogers, astrofiziciană a Universităţii Chicago, Statle Unite ale Americii.

Dr. Rogers şi echipa sa au analizat potenţialele efecte pe care gravitaţia extremă exercitată de către o stea o poate avea asupra unei planete datorită orbitei restrânse a celei din urmă şi au ajuns la concluzia că acestea reprezintă o versiune extremă a mareelor de pe Pământ. De asemenea, un alt aspect important în cazul planetei KOI 1843.03 este reprezentat de către compoziţia acesteia, modelele folosite de către cercetători arătând că pentru a face faţă gravitaţiei o astfel de planetă trebuie să aibă un conţinut ridicat de fier.

În trecut, oamenii de ştiinţă au mai descoperit o planetă asemănătoare, aflată la o distanţă mică faţă de steau sa şi care, la fel, este deformată de forţele gravitaţionale: WASP-121b, aflată la 90 de ani-lumină de Terra.

Studiul a fost publicat în Astrophysical Journal.

Oamenii de ştiinţă au găsit o exoplanetă deformată de atracţia gravitaţională a stelei sale