Home » Știință » Cercetătorii au surprins ciocnirea a două stele neutronice

Cercetătorii au surprins ciocnirea a două stele neutronice

Publicat: 17.01.2020
Aceasta este cea de a doua oară când un astfel de eveniment este observat.

Astronomii de la observatorul LIGO au anunţat faptul că au detectat valurile gravitaţionale produse de către ciocnirea a două stele neutronice. Oamenii de ştiinţă prespun că un astfel de eveniment este rar, dat fiind faptul că până în prezent au fost identificate doar două astfel de colizuni, notează Futurism.

Primele indicIi ale acestei ciocniri au fost identificate în luna aprilie a anului 2019, dar, până recent, oamenii de ştiinţă nu au putut confirma sursa acestora. Oamenii de ştiinţă explică faptul că masa celor două stele neutronice este mai mare decât se credea anterior, ceea ce deschide perspectiva unei mai bune înţelegeri a modului în care se formează şi evoluează de-a lungul timpului aceste  stele.

Observaţiile realizate cu Telescopul Ligo arată că acest sistem binar de stele neutronice are o masă mult mai mare decât se credea anterior, datele sugerând că acest sistem este mult mai mare faţă de orice alt sistem binar care ar putea fi identificat în galaxia noastră: Calea Lactee.

Din cauza disparităţii dintre masa sistemului binar şi masele care rezultă din modelele teoretice ale evoluţiei stelelor neutronice şi a  modelelor galactice, oamenii de ştiinţă sunt de părere că realizează o nouă serie de modele care să cuprindă şi explice această pereche de stele neutronice. „Din observaţii convenţionale cu lumina vizibilă, ştiam deja despre 17 sisteme binare de stele cu neutroni în propria noastră galaxie şi am estimat masele acestor stele […] Ceea ce este surprinzător este că masa combinată a acestui sistem binar este mult mai mare decât ne-am aştepta”, explică Ben Farr, cercetător al Universităţii Oregon.

Ce sunt stelele neutronice?

Astronomii au observat proprietăţi ale unei stele neutronice care până acum au fost trecute cu vederea